وزنه برداری در مسیر بهبود؛ توافق بر سر تاریخ انتخابات کنگره

فدراسیون بین المللی وزنه برداری (IWF) طی هفت ماه آینده سر و سامان خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، در پی توافق بر سر زمان برگزاری انتخابات کنگره فدراسیون بین المللی وزنه برداری، این نهاد بحران زده جهانی قرار است تا پایان ماه ژانویه اساسنامه و رئیس جدید داشته باشد.

قرار است کنگره انتخاباتی و مربوط به اساسنامه، ماه ژانویه ۲۰۲۱ در لوزان سوئیس برگزار شود.

اورسولا پاپاندریا، رئیس موقت IWF، گفت این ورزش "در مسیر بهبود" است، به شرطی که افراد داخل آن مانع اصلاحات لازم پس از رسوایی های اخیر، نشوند.

۴ ژوئن، هنگامی که تحقیقات مستقل" مک لارن" در ورزش وزنه برداری، فساد گسترده‌ای را در فدراسیون جهانی وزنه برداری در دوران ریاست طولانی مدت "تاماش آیان" فاش کرد،  انجام یک سری اصلاحات را به مسئولان مربوطه توصیه کرد.

یکی از این توصیه‌ها کنار گذاشتن اساسنامه ناکارآمد قدیمی IWF و تهیه یک نسخه جدید کارآمد است.

این اساسنامه جدید توسط یک نهاد تازه تاسیس به نام کمیسیون اصلاحات و مدیریت، طی ماه‌های آینده تهیه و تنظیم و سپس در هیئت اجرایی ارائه خواهد شد.

سپس اساسنامه مذکور برای تأیید به کنگره (آخرین نهاد تصمیم گیری در IWF) می‌رود.

پس از تایید هیئت رئیسه در نشست این هفته، "کمیسیون مستقل صداقت" برای نظارت بر عملکرد IWF، ایجاد خواهد شد.

این کمیسیون بر کلیه کار‌های IWF نظارت خواهد کرد و هرگونه شبهه در مورد امور مالی، ضد دوپینگ، رویه‌های انتخاباتی و مدیریتی را گزارش خواهد کرد. همه این موارد در رسوایی‌های کشف شده توسط تحقیقات مک لارن آمده است.

در نشست این هفته اعضای هیئت رئیسه فدراسیون جهانی وزنه برداری، نمایندگان کمیته بین المللی المپیک (IOC) هم حضور داشتند و از اصلاحات مدیریتی و اساسنامه‌ای این فدراسیون حمایت کردند.

طبق اساسنامه موجود، کنگره انتخاباتی فدراسیون جهانی که در آن رئیس، معاونان رئیس، هیئت اجرایی و اعضای کمیته انتخاب می‌شوند، قرار بود اواخر آگوست  برگزار شود. اما پاپاندریا معتقد است با توجه به شیوع کرونا و تعویق المپیک ۲۰۲۰ برگزاری کنگره زودتر از ژانویه معقول نیست.

تاماش آیان پس از ۴۴ سال ریاست در فدراسیون جهانی وزنه برداری و به دنبال پخش مستندی درباره فساد مالی اش در تلویزیون آلمان، ماه آوریل استعفا کرد.

گزارش مک لارن نشان داد که در دوران ریاست "آیان" بیش از ۱۰ میلیون دلار طی یک دوره ۱۰ ساله تا ۲۰۱۹ به حساب واریز نشده است. تاماش از طریق رشوه در انتخابات این فدراسیون تقلب کرده، در افشای دوپینگ تاخیر داشته و روی تخلفات دوپینگ سرپوش گذاشته بود.

سازمان‌های اجرای قانون، تحقیقات در مورد یافته‌های تیم مک لارن را آغاز کرده اند.

از دیگر اقدامات جدید فدراسیون جهانی وزنه برداری این است که پیش نویس قوانین سیاست جدید ضد دوپینگ IWF، مطابق با نسخه۲۰۲۱ آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ (WADA)، برای ارسال به WADA تصویب شده است.


بیشتر بخوانید: 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار