سید صدرالدین قپانچی بازداشت تعدادی از اعضای بسیج مردمی به دست نیرو‌های مبارزه با تروریسم عراق در شب گذشته را اقدامی خطرناک و غیرقابل قبول خواند.

امام جمعه نجف: بازداشت فرزندان الحشد الشعبی اقدامی خطرناک و غیرقابل قبول استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از موازین نیوز، سید صدرالدین قپانچی، امام جمعه شهر مقدس نجف در واکنش به دستگیری برخی نیروهای بسیج مردمی عراق در شب گذشته تاکید کرد: «بازداشت فرزندان الحشد الشعبی اقدامی خطرناک و غیر قابل قبول است؛ الحشد الشعبی ممکن است صبر کند، اما وطن و خون خود را نمی‌فروشد.»

شب گذشته نیرو‌های آمریکایی با حمایت نیرو‌های عراقی وارد مقر کتائب حزب الله عراق در بغداد در منطقه «الدوره» شدند و شماری از نیرو‌های آن را بازداشت کردند.

سید صدرالدین قپانچی یادآور شد که وظیفه دستگاه مبارزه با تروریسم عراق، مبارزه با داعش و گروه‌های خفته آن است نه تعرض و تجاوز به الحشد الشعبی. بازداشت ۱۹ نفر از اعضای الحشد به دست نیرو‌های مبارزه با تروریسم اقدامی خطرناک و غیرقابل قبول است.


بیشتر بخوانید


امام جمعه نجف اشرف از دولت عراق خواست تا به جای تعرض به فرزندان الحشد الشعبی به مشکلات کشور اعم از تجاوزات ترکیه، بحران اقتصادی و خطر کرونا توجه کند.

حسن سالم، یکی از نمایندگان پارلمان عراق نیز در پیامی توئیتری نوشت: «الحشد الشعبی دیوار وطن است و هرکس که به آن تعرض کند سرنوشتی، چون داعش خواهد داشت؛ چه آمریکا باشد چه دنباله‌رو‌های آن.»

پیش از این جنبش مقاومت اسلامی نجباء نیز ضمن محکومیت حمله به پایگاه‌های گردان‌های حزب‌الله عراق و دستگیری برخی از اعضای آن، تاکید کرد که این مجاهدان ازخودگذشته نباید هدف قرار بگیرند.

فرماندهی عملیات مشترک نیرو‌های عراقی در بیانیه‌ای درباره حمله به پایگاه‌های گردان‌های حزب‌الله اعلام کرد این اقدام بنا به دستور قوه قضائیه صورت گرفته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۴ ۰۷ تير ۱۳۹۹
عجب
آخرین اخبار