وزیر خارجه آمریکا به مناسبت روز جهانی حمایت از قربانیان شکنجه مدعی شد از بازماندگان و قربانیان شکنجه در سرتاسر جهان حمایت می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، در حالی که ترامپ اعضای دادگاه لاهه را برای تحقیق درباره جنایات جنگی و شکنجه در افغانستان تحریم کرده است، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا با سابقه شکنجه‌های زندانیان در زندان‌های گوانتانامو و ابوغریب به دست نظامیان تروریست این کشور، به مناسبت روز جهانی حمایت از قربانیان شکنجه در پیامی توییتری مدعی شد از بازماندگان و قربانیان شکنجه در سرتاسر جهان حمایت می‌کند.

ادعای وزیر خارجه آمریکا در حالی مطرح می‌شود که او پیش از این تحقیقات دیوان کیفری بین المللی درباره جنایات جنگی سربازان آمریکایی در افغانستان را اعلام جنگ دانست و گفت ایالات متحده در برابر این اقدام ساکت نمی‌نشیند.

پمپئو توییتر خود نوشت: «در روز جهانی حمایت از قربانیان شکنجه، از بازماندگان و قربانیان شکنجه در سرتاسر جهان حمایت می‌کنیم.»

وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه ادعایش نوشت: «آمریکا به استفاده از تمام ابزار‌های ممکن برای مسئول دانستن کسانی که در چنین اعمال شنیعی دست داشته‌اند، متعهد است.»

فاتو بنسودا، دادستان کل دیوان کیفری بین‌المللی (لاهه) پیش‌تر اعلام کرده است که اطلاعات موثقی وجود دارد که ارتش آمریکا و آژانس‌های اطلاعاتی آن، اقداماتی نظیر شکنجه، رفتار بی‌رحمانه، هتک حرمت، تجاوز و خشونت جنسی را درخصوص زندانیان مرتبط با جنگ در افغانستان و دیگر مناطق مرتکب شده‌اند که بیشتر آن‌ها در سال‌های اولیه آغاز جنگ صورت گرفته‌اند.

این در حالی است دونالد ترامپ پیش‌تر در فرمانی اجرایی، مجوز تحریم‌های اقتصادی و محدودیت‌های مسافرتی علیه کارکنان دیوان بین‌المللی کیفری لاهه، را که در تحقیقات درباره جنایات جنگی نظامیان این کشور در افغانستان نقش داشته‌اند، صادر کرد.

مقاماتی از دیوان لاهه که درگیر تحقیقات در خصوص جنایات جنگی سربازان و مقامات اطلاعاتی آمریکا در افغانستان بوده اند، مشمول فرمان اجرایی رئیس جمهور آمریکا برای وضع تحریم قرار می‌گیرند.

تلاش آمریکا برای تحریم دیوان لاهه به دنبال آن صورت می‌گیرد که این دادگاه بین المللی در ماه مارس تحقیقاتی را در خصوص جنایات جنگی و اقدامات ضد حقوق بشری نیرو‌های آمریکا در افغانستان در فاصله سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۴ از جمله شکنجه‌های گزارش شده از سوی ماموران سازمان سیا در لهستان، رومانی و لیتوانی صورت داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۰۹:۲۳ ۰۷ تير ۱۳۹۹
مردک دروغگوی حق باز شارلاتان قاتاق شالتاق کلاهبردار شامورتی باز نژادپرست سر دسته تمامی شکنجه گران و تروریستها خود پمپئو هست که داره جلوی دوربینهای بین المللی مظلوم نمایی می کنه انشاءالله و به مدد الهی نابود خواهید شد و به زباله دان تاریخ بشریت انداخته خواهید شد نژادپرستان سفاکان دروغگو .
آخرین اخبار