علیرضا آشناگر گفت: سرانه دام هرفرد عشایر در سطح کشور ۱۱۳ راس دام است که این عدد در استان سمنان ۳۳۰ راس یعنی حدود سه برابر نرم کشورمی باشد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، علیرضا آشناگر استاندار سمنان در جلسه شورای عشایری استان سمنان با اشاره به اینکه و سرانه دام عشایر استان با عدد ۳۳۰ راس در مقابل عدد۱۱۳ کشوری، تقریبا سه برابر میانگین کشور است، گفت: عشایر استان سمنان بیش از ۲.۶ جمعیت کل استان سمنان را شامل گردیده و با توجه به نرخ ۷۲ درصدی سواد در میان عشایر، جزو با سواد‌ترین گروه عشایری کشور محسوب می شود.

او افزود: تولید ده‌ها محصول لبنی در میان عشایر استان سمنان، ویژگی خاص و منحصر به فردی است که نشان توانمندی و مهارت عشایر استان سمنان است.

استاندار سمنان همچنین به تنوع محصولات لبنی عشایر استان سمنان نیز اشاره نمود و با تاکید بر ضرورت خدمات رسانی به عشایر و رفع مشکلات و تامین احتیاجات این گروه مولد کشور بر اهمیت آشنایی با زندگی آنان اظهار داشت: امیدواریم طبیعت گردان و علاقمندان به زندگی عشایر با سفر به استان سمنان و آشنایی با سبک زندگی این قشر زحمتکش و هنرمند استان، بیش از پیش با ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان سمنان آشنا شوند.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.