بر اساس نتایج جدیدترین نظرسنجی‌ها، نامزد دموکرات‌ انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا ۱۳ امتیاز از رئیس‌جمهور این کشور جلوتر است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه هیل، نتایج جدیدترین نظرسنجی بنیاد کایزر فمیلی (KFF) نشان می‌دهد جو بایدن، معاون سابق رئیس جمهور آمریکا، ۱۳ امتیاز از رقیب انتخاباتی خود دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور، جلوتر است.

نتایج این نظرسنجی نشان داد بایدن حدود ۵۱ درصد آرای انتخاباتی را کسب می‌کند، حال آن که دونالد ترامپ موفق به کسب ۳۸ درصد آرای انتخاباتی خواهد شد.

این نتایج که روز جمعه منتشر شد، همچنین نشان می‌دهد در بین کسانی که در این نظرسنجی به جو بایدن رای دادند، ۳۷ درصد می‌گویند که «قطعا» در انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر (آبان) آمریکا به وی رای خواهند داد و ۱۴ درصد نیز گفتند که «احتمالا» به وی رای می‌دهند.

بر اساس نتیجه این نظرسنجی، ۳۰ درصد پرسش‌شوندگان نیز گفتند که آن‌ها «قطعا» در انتخابات سراسری ماه نوامبر به ترامپ رای خواهند داد و حدود ۸ درصد هم گفتند که «احتمالا» به وی رای می‌دهند.

بررسی نتیجه این نظرسنجی نشان می‌دهد، میزان حمایت از جو بایدن در بین رای‌دهندگانی که قبلا درباره انتخاب فرد مورد نظر خودشان برای ریاست جمهوری آمریکا اطمینان کمتری داشتند، قوی‌تر شده است.

نتایج نظرسنجی مشابهی که ماه گذشته همین بنیاد انجام داد، نشان داد حدود ۲۸ درصد شرکت کنندگان در نظرسنجی گفتند که آن‌ها قطعا به جو بایدن رای می‌دهند و ۱۵ درصد نیز گفتند که احتمالا به وی رای خواهند داد.

این نظرسنجی همچنین نشان داد که ۱۱ درصد از رای دهندگان هنوز درباره این که در انتخابات سراسری ماه نوامبر به چه کسی رای دهند، تصمیم گیری نکردند که این آمار در نظرسنجی این ماه تنها حدود ۷ درصد است.

به طور کلی می‌توان گفت که جو بایدن در نظرسنجی ماه ژوئن ۱۳ امتیاز از ترامپ جلوتر است و این در حالی است که در نظرسنجی ماه مه گذشته دو امتیاز از ترامپ جلوتر بود.

این نظرسنجی موسسه کایزر تنها یکی از نظرسنجی‌هایی است که نشان می‌دهد فاصله بین جو بایدن و رقیب انتخاباتی وی ترامپ در حال بیشتر شدن است.

نتایج نظرسنجی بنیاد کایزر فمیلی که روز جمعه منتشر شد، نشان داد که میزان محبوبیت ترامپ در بین رای‌دهندگان آمریکایی از ۴۶ درصد در ماه مه (اردیبهشت-خرداد) به ۴۱ درصد کاهش یافته است. این نظرسنجی جدید با پرسش از یک هزار و ۹۴ نفر بین هشتم تا ۱۴ ژوئن (خرداد) انجام شد.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۶ ۰۷ تير ۱۳۹۹
سگ زردبرادرشغاله.جفتشون پدرسوخته اند.
آخرین اخبار