جنگل کاری ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار از اراضی بیابانی اصفهان

رئیس اداره بیابان منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان گفت: امسال میزان جنگل کاری اراضی بیابانی استان اصفهان در مقایسه با سال‌ گذشته ۴۰ درصد افزایش یافته است.

حسین علی نریمانی رئیس اداره بیابان منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،   اظهارداشت: با تلاش‌ها و برنامه ریزی‌های  هدفمند تاکنون توانسته ایم با اعتبار بالغ بر ۱۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان تسهیلات مالی بحث اجرای طرح جنگل کاری ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار از اراضی بیابانی استان اصفهان در سال گذشته و سال جدید (جهش تولید) راکلید بزنیم.

او افزود: خوشبختانه میزان جنگل کاری اراضی بیابانی استان اصفهان در سال جاری در مقایسه با سال‌های گذشته ۴۰ درصدافزایش یافته است.

رئیس اداره بیابان منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان تاکید کرد: یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های اداره بیابان استان اصفهان در اجرایی طرح جنگل کاری اراضی بیابانی استان اصفهان کنترل فرسایش بادی است.جلوگیری و کنترل فرسایش بادی در استان اصفهان می‌تواند در کاهش گرد و غبار و ریزگرد‌ها موثر باشد.

او اضافه کرد: از سال‌های گذشته تاکنون هزار هکتار از اراضی بیابانی دیگر استان را برای اجرای طرح ایجاد جنگل‌های دست کاشت در نظر گرفته ایم.

رئیس اداره بیابان استان اصفهان یاد آور شد: در سال گذشته توانستیم عملیات اجرایی توسعه کمر بند سبز استان اصفهان را در مناطقی همچون شهرضا و خور و بیابانک با ۱۵۰۰ هکتار، نائین با ۲۵۰۰ هکتار، برخوار با ۱۵۰۰ هکتار، نصر اباد ۱۵۰۰ هکتار و شهرستان اران و بیدگل با ۱۵۰۰ هکتار اجرایی کنیم.

نریمانی افزود: از انجایی که ۲۹ درصد از اراضی استان اصفهان را بیابان و شن زار تشکیل داده است به همین خاطر در تلاش هستیم تا بتوانیم اجرای طرح جنگل کاری را در شهرستان‌هایی مانند نطنز، اردستان، کاشان، خور و بیابانک و نائین رقم بزنیم.

او یادآور شد:تاکنون توانسته ایم با اجرای طرح بیابان زدایی و ایجاد جنگل‌های دست کاشت مانع از خسارت زدن به منابع زیست محیطی و مراتع جنگلی استان اصفهان شویم.

رئیس اداره بیابان استان اصفهان اضافه کرد:همچنین ۴۰ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتباردیگر نیز برای انجام عملیات مارچ پاشی در سطح اراضی شن زار استان اصفهان بودجه ابلاغ شده است.

نریمانی ادامه داد: در سال گذشته توانستیم بیش از ۸۰۰ هزار از زمین‌های شن زار استان را مارچ پاشی کنیم.

او گفت: آمار‌ها نشان می‌دهد فعال شدن فرسایش بادی در مناطق کانون‌های بحران استان اصفهان در مناطقی همچون شهرستان‌های نطنز، نائین، کاشان و اردستان می‌تواند بیش از هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان به منابع زیست محیطی و اقتصادی استان خسارت واردکند.

رئیس اداره بیابان استان اصفهان افزود:در حال حاضر ۳۸ هکتار از اراضی استان اصفهان که دارای بیابان بوده است به جنگل‌های دست کاشت تبدیل شده است.

نریمانی تاکید کرد:خوشبختانه تاکنون در اجرای طرح ایجاد جنگل‌های دست کاشت برای ۱۳۰ نفر اشتغال ایجادشده است.

او یاد آور شد:تاکنون مهم‌ترین اقدامی که توانسته ایم در اجرای طرح جنگل کاری به سرانجام برسانیم ایجاد ۳۰۰ هزار هکتار جنگل پسته در شهرستان اران و بیدگل بوده است.
 
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۷ ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
پس چرا هنوز اصفهان هواش الودس چرا فقط کاج کاشتین بجای کاج انجیر بکارین