به گزارش خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، سرافراز یزدی مدیرعامل کارگزاری آگاه درباره اختلال در سامانه معاملاتی در گفت و گوی زنده با شبکه خبر گفت: روز چهارشنبه به دلیل اختلالی که در زیر ساخت خدمات رسانی این کارگزاری ایجاد شد سیستم آنلاین کارگزاری آگاه از مدار خارج شد و نتوانستیم خدمات رسانی لازم را داشته باشیم.
او افزود: اما تمام تلاش مان را کردیم تا زیر ساخت قطع شده را وارد مدار کنیم که متاسفانه موفق نبودیم.
سرافراز یزدی گفت: از شب سه شنبه که متوجه بروز این نوسانات و اختلالات شدیم، سه تیم هم زمان شروع به کار کردند یک تیم فنی مشغول برگرداندن قطعات به مدار شد و یک تیم دیگر هم همزمان قطعات مشابه را تهیه و آماده نصب کرد.
مدیرعامل کارگزاری آگاه گفت: بیشتر سرورهای ما به صورت مجازی است به همین دلیل تکنولوژی هایی لازم است تا بتوانیم سرورهای مجازی را هم مدیریت کنیم.
سرافراز یزدی بیان کرد: برای این که ریسک را به صفر برسانیم و بتوانیم امروز (شنبه) خدمات رسانی کنیم، راه سومی را در نظر گرفتیم تا سرورهای فیزیکی را وارد مدار کنیم و همزمان چند سرور پیشرفته و پر قدرت را در دیتاسنتر خود قرار دادیم.
این مقام مسئول افزود: از امروز سرویسهای آنلاین کارگزاری برقرار است البته در شروع معاملات اختلالاتی داشتیم که این اختلالات نیز برطرف شده است و مشتریان میتوانند از خدمات استفاده کنند.
مدیرعامل کارگزاری آگاه گفت: از تمام مشتریان بابت این مشکل معذرت خواهی میکنیم، باور کنید این مشکل دست ما نبود و همکاران بنده سه شبانه روز به صورت مدام در حال کار هستند تا در مدار باشیم.
سرافراز یزدی تصریح کرد: این مشکل فقط برای کارگزاری آگاه پیش آمده است و از اینکه دیگر کارگزاریها هم مشکل دارند اطلاعی ندارم.
بیشتر بخوانید
او در رابطه با تمهیدات در نظر گرفته شده برای سهامدارانی که نتوانستند عرضه اولیه روز چهارشنبه را خریداری کنند، گفت: زمان سفارش گیری محدود است و ما علاقمند بودیم زمان سفارش گیری را از طریق بازار سرمایه افزایش دهیم، اما این امکان به وجود نیامد و تعداد محدودی از مشتریان توانستند، عرضه اولیه را بگیرند و تعداد زیادی از مشتریان نتوانستند در عرضه اولیه مشارکت کنند.
مدیرعامل کارگزاری آگاه گفت: افرادی که موفق به خرید عرضه اولیه نشدند، ۳۰ درصد ارزش سهام اولیه در حساب آنها شارژ می شود تا جبران بخشی از خساراتها باشد ضمن اینکه سرویسها و مزایای دیگری از جمله افزایش رتبه در باشگاه در نظر گرفتیم تا مشتری ما به مدت یک ماه بتوانند از مزایای آن استفاده کنند.
سرافراز یزدی در پایان تصریح کرد: مهم است که ما خدمات پایدار به مشتریان ارائه دهیم، اما به دلیل اینکه استقبال از بازار سرمایه زیاد است مشکلاتی پیش آمده است، ما از سال ۹۶ به طور دائم در حال بهبود زیرساختها و نرمافزارهای خود هستیم و طی این دوران افزایش ظرفیت ۱۰ برابری داشتیم، اما استقبال بازار بیشتر از ظرفیتهای موجود است.
انتهای پیام/
!!
باید این کارگزاری خسارت این دو روز تعطیلی رو جبران کنه. yjc لطفا پیگیری کنین
البته در کشور جهان سومی مثل ما طبیعیه
این چه کارگزاری مزخرفیه من نمی دونم
چرا اینقدر ازش استقبال می کنند
و ضرر آنها را هم که در شرکت های سیمان بودند را بدهید
مشکلی ندارد
نه اینکه از اینهمه استقبال به وجد میاید و کارمزد هایی رو که از این جماعت قراره بگیرین و محاسبه میکنین و یادتون میره که زیر ساختتون جواب اینهمه مشتری رو نمیتونه بده
در واقع براتون مهم نیست مهم اون کارمزد هاست .
مشتری عصبانی وقتی دستش از همه جا کوتاهه و حمایتی نمیشه بعد چند روز خود به خود آروم میشه و یادش میره