فناوری ماشین آلات مورد نیاز صنایع، بومی‌سازی می‌شود

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با همکاری دستگاه‌های گوناگون، موفق شده است که فناوری بسیاری از دستگاه‌ها و ماشین آلات مورد نیاز صنایع مختلف را بومی‌سازی کند.

به گزارش حوزه فناوری گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، ماشین آلات و دستگاه‌های مختلفی هستند که خارج از کشور وارد می‌شوند و برای بومی‌سازی تولید آن‌ها نیاز است که شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور دست به کار شوند و کشور را از واردات این تجهیزات بی‌نیاز کنند.

طرح‌های بومی‌سازی فناوری ساخت تجهیزات و دستگاه‌های مختلف، همواره مورد حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری قرار می‌گیرد. از این رو این معاونت با همکاری دستگاه‌های گوناگون، موفق شده است که فناوری بسیاری از دستگاه‌ها و ماشین آلات مورد نیاز صنایع مختلف را بومی‌سازی کند و به تولید انبوه برساند.

براین اساس فراخوانی برای حمایت از طرح «کسب و بومی‌­سازی دانش فنی تولید ماشین‌­های کشاورزی پیشرفته» اعلام شده است تا با توسعه با تجهیزات ایران ساخت در این حوزه کشاورزان بی نیاز از واردات شوند. بر اساس این فراخوان فعالان این عرصه برای ارائه طرح‌های فناورانه خود دعوت شدند.

کشاورزی نیز نقشی تعیین‌کننده در پیشرفت و امنیت غذایی هر کشوری دارد. برای توسعه در بخش کشاورزی باید ماشین آلات و تجهیزات پیشرفته و کارآمدی در اختیار داشت. بر این اساس معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با همکاری دیگر نهاد‌های متولی، فراخوانی منتشر کرده است تا شرکت‌های پیشگام در این حوزه طرح‌های خود را برای بررسی، ارسال کنند.


بیشتر بخوانید


نشا کار شالی برنج، ماشین‌­های برداشت گیاهان دارویی) زعفران، گل محمدی و زیره ماشین­‌های برداشت حبوبات، تجهیزات مرتبط با پرورش ماهی در قفس و ماشین­‌های مرتبط با توسعه مکانیزاسیون باغات در سطوح شیبدار از جمله تجهیزاتی است که از بومی‌سازی فناوری آن‌ها حمایت می‌شود.

شرکت‌­های توانمند و فعال در زمینه تولید ماشین‌­های پیشرفته ویژه در بخش کشاورزی می‌توانند با تکمیل فرم‌های ثبت‌نام، تا پایان تیر  طرح پیشنهادی خود را  ارسال کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار