هاشمی گفت: به موضوع احداث مترو توجه شده، اما موضوع فاضلاب آن چنان که باید جدی گرفته نشد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در آیین امضای تفاهم نامه بین شهرداری تهران و شرکت آب و فاضلاب استان تهران به منظور استفاده از پساب تصفیه شده برای آبیاری فضای سبز شهری گفت: اهمیت آب بر همگان روشن است و می‌توان گفت این موضوع از برق و گاز اهمیت بیشتری دارد.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه منابع آب تهران از ۴ منبع کرج، طالقان، ماملو و لار تغذیه می‌شود، گفت: تا به اندازه‌ای که در توان است باید میزان استفاده از آب را کاهش دهیم و در تولید محصولات نیز آب را بهینه استفاده کنیم.

رئیس شورای شهر تهران مطرح کرد: ما در شورای شهر تهران مصرف بهینه آب در شهر تهران را دنبال می‌کنیم که یکی از آن‌ها استفاده از آبیاری تحت فشار است و این موضوع از اهمیت خاصی برخوردار است و اگر منطقه ۲۲ به آبیاری تحت فشار مجهز شود کاهش چشمگیری در مصرف آب را شاهد خواهیم بود.

هاشمی گفت: در بازدید از بوستان چیتگر مشخص شد اگر آبیاری تحت فشار ایجاد شود، به شدت راندمان کار بالا می‌رود و هزینه‌های احداث شبکه به سرعت بر می‌گردد.

او بیان کرد: بعد از مصرف وارد دوره توزیع می‌شویم و در ابتدا وزارت نیرو قرار دارد و پس از آن آب منطقه و آبفا در رده‌های بعدی قرار دارند که باید آب را به شبکه منتقل کنند.

رئیس شورای شهر تهران مطرح کرد: آیت الله هاشمی در خطبه نماز جمعه بار‌ها تأکید داشت مترو و شبکه فاضلاب باید احداث شوند که مترو مورد توجه قرار گرفت، اما موضوع فاضلاب آن چنان که باید جدی گرفته نشد.

هاشمی گفت: ما در دوره جنگ و تحریم طرح‌های زیر بنایی خود را رها نکردیم و در موضوع تفاهم نامه ابتدا نگاه کردم و فکر کردم موضوع مهم نیست و نباید حاضر شوم، اما بعد بیشتر توجه کردم دیدم موضوع بسیار مهم است و خود را سریع به جلسه رساندم.

او بیان کرد: باید این ۲۵ سال استفاده رایگان از تفاهم نامه خط بخورد، زیرا ما نسبت به آیندگان مسئولیم و ممکن است شرکت آبفا آب را قطع کند و اگر تصور کنیم ۲۵ سال آینده اصلاح طلبان روی کار باشند باید موضوع مورد توجه قرار گیرد (با خنده).

رئیس شورای شهر تهران مطرح کرد: این تفاهم نامه می‌تواند با تمام مناطق امضا شود و به عقیده من مناطق این امکان را دارند که فضا را در اختیار آبفا قرار دهند.

هاشمی گفت: موضوع برق و گاز نیز در کنار آب باید مورد توجه قرار گیرد و از لحاظ محیط زیستی تفاهم نامه‌های لازم در بخش گاز و برق به امضا برسد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار