رییس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان از تخصیص اعتبار ۵۰۰ میلیارد ریالی برای اجرای طرح‌های جهش تولید در بخش کشاورزی زنجان خبر داد.

کشاورزی به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، تاراسی رییس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه امسال، از ۲۳ طرحی که برای تحقق نقشه راه جهش تولید در استان زنجان تدوین و تایید شده است، سه طرح برای حوزه کشاورزی است، گفت: یکی از این طرح‌ها اصلاح باغات در استان زنجان است، که با حذف و جایگزینی باغات کم ثمر به پر ثمر و  ایستایی کردن باغات انگور و مورد سوم با سرشاخه کاری قرار است به این موضوع مهم پرداخته شود که البته چند سال است اقدامات در این زمینه  در استان زنجان شروع شده است.
 

تاراسی گفت: در اصلاح باغات برای امسال و همچنین سال آینده، اولویت را برای ایستایی کردن باغات انگور گذاشته ایم و قرار است۲۰۰ هکتار آن برای امسال و ۳۰۰ هکتار در سال آینده انجام شود.

تاراسی با بیان اینکه برای اجرای این طرح ۱۶ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است، افزود: بر پایه بر آورد‌ها در نتیجه اجرای طرح ایستایی کردن باغات انگور، متوسط تولید از ۵ تن در هکتار به ۱۰ تن در هکتار افزایش یافته و در این ۵۰۰ هکتار باغات میزان تولید تا پنج هزار تن افزایش خواهد یافت، افزود: سالانه ۲۳۰ هزار تن انگور در استان زنجان تولید می‌شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان اظهار کرد دومین طرح برنامه جهش تولید  امسال در استان زنجان ، بهره برداری از یک هزار و ۳۰۰ هکتار توسعه باغات در اراضی شیب دار طارم است.

او  با بیان اینکه زنجان رتبه اول تولید زیتون در کشور را دارد، می‌گوید: با بهره برداری از باغات شیب دار زیتون، یک هزار و ۳۰۰ هکتار باغ زیتون جدید به میزان ۲۰ هزار هکتار موجود اضافه می‌شود و استان زنجان بالغ بر نیمی از زیتون کشور را تامین خواهد کرد.

سومین طرح مربوط به جهش تولید؛ زنجیره تولید آبزیان می‌باشد که این زنجیره برای شهرستان ایجرود درنظر گرفته شده است و با اجرای این طرح حدود ۱۰۰۰ تن به مجموع تولیدات آبزیان افزوده شده و در راستای تامین نهاده‌ها نیز پیش بینی‌های لازم انجام شده است.
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.