مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: ۸۲ نفر در دو ماه نخست امسال به علت حوادث رانندگی جان باختند که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۵ درصد کاهش داشت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، دکتر علی عباسی مدیرکل پزشکی قانونی مازندران با بیان اینکه ۸۲ نفر در دو ماه نخست امسال به علت حوادث رانندگی جان باختند که در مقایشه با مدت مشابه پارسال ۵ درصد کاهش داشت، گفت: ۷۲ نفر از فوتی‌ها آقا و بقیه خانم بودند.

او با بیان اینکه در همه محور‌ها به جز محور برون شهری شاهد کاهش آمار بودیم، افزود: جاده‌های برون شهری و راه روستایی با ۵۹ مورد و  محور درون شهری با ۲۳ مورد فوتی ناشی از تصادف در آن به ثبت رسید.


بیشتر بخوانید: مرگ پسر ۱۸ ساله در جاده بابل به بهنمیر


دکتر عباسی گفت: بیشترین آمار تلفات حوادث رانندگی مربوط به شهرستان‌های آمل با ۱۷، ساری، میاندرود با ۱۶، قائمشهر و سیمرغ با ۸  بیشترین و فریدونکنار، سوادکوه، گلوگاه شهر‌های بدون فوتی گزارش شده است.

رانندگان بیشترین قربانی تصادفات

دکتر عباسی مدیرکل پزشکی قانونی مازندران در تفکیک وضعیت متوفی گفت: در زمان وقوع تصادف ۲۸ نفر از افراد راننده، ۲۰ عابر پیاده، ۱۷ سر نشین، ۱۶ موتور سوار و یک دوچرخه سوار به ثبت رسید.

او با اشاره به اینکه صرفا آمار زخمی‌هایی که به مراکز پزشکی قانونی ارجاع می‌شود در این سازمان ثبت شده است، افزود: در دو ماه امسال، هزار ۵۷۶ نفر زخمی حوادث رانندگی به پزشکی قانونی مراجعه کردند که این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال ۳۹ درصد کاهش داشت.

 دکتر عباسی گفت: دستگاه‌های اجرایی استان می‌توانند در امر فرهنگ سازی با استفاده از آمار‌های پزشکی قانونی با برنامه ریزی پیشگیرانه و ارتقای آگاهی عمومی مردم در راستای کاهش آمار کشته‌ها و زخمی‌ها در حوادث رانندگی موثر باشند.

انتهای پیام/ م

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.