رییس سازمان صمت استان قزوین از رشد بیش از ۳۵ درصدی سرمایه گذاری در استان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، عزیزالله افضلی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گفت: تقاضا محور بودن استان در بخش‌های صنعتی و تولیدی موجب شده است که در پنج سال اخیر میزان سرمایه گذاری در استان بیش از ۳۵ درصد رشد یابد.

افضلی افزود: یکی از ویژگی‌های استان قزوین، نزدیکی به پایتخت و راه‌های ارتباطی، شاخصه‌های اقلیمی و قدمت در بخش کارگری به ویژگی‌های استان افزوده است.

او اضافه کرد: بخشی از صنایع استان قزوین بیش از چندین دهه قدمت دارند و در شهر صنعتی البرز واحد‌هایی با بیش از پنج دهه قدمت فعالیت می‌کنند.

این مقام مسئول گفت: یکی از مباحثی که اخیرا از سوی استاندار قزوین پیگیری و مصوب شد، موضوع معافیت مالیاتی شهرک صنعتی کاسپین بود که موجب خوشحالی بسیاری از سرمایه گذاران شد.

افضلی گفت: شهرک صنعتی کاسپین جزو شهرک‌های تقاضا محور استان و کشور است و بسیاری از واحد‌های برند، تقاضای تخصیص زمین و استقرار در این شهرک را دارند.

او گفت: حدود ۲۰۰ معدن در استان داریم که امکان سرمایه گذاری در آن‌ها فراهم است و باید حتما کار‌های توسعه‌ای در این بخش انجام شود.

افضلی افزود: ساخت و تولید بخش عظیمی از شیشه کشور در قزوین انجام می‌شود و استان در زمینه نساجی نیز فعالیت‌های بسیار چشمگیری دارد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، گفت: بیش از سه هزار و ۳۰۰ واحد صنعتی در استان مستقر هستند که ۲ و نیم درصد سرمایه گذاری صنعتی کشور را به خود اختصاص اند.

او گفت: حدود ۶۰۰ بازرگان در استان حضور دارند و برای تسهیل فعالیت آن‌ها و واحد‌های تولیدی استان، تکمیل زنجیره بخش تولید و صادرات محصولات تولیدی را در سال جهش تولید پیگیری خواهیم کرد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار