مدیر جهاد کشاورزی مهریز گفت: با توجه به خطر شیوع دوباره مگس مدیترانه‌ای باغداران شهرستان برای نابودسازی تخم‌ها و شفیره این آفت اقدام کنند.

مگس مدیترانه‌ای به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، محمد جعفری مدیر جهاد کشاورزی مهریز گفت: عملیات مبارزه با آفت مگس مدیترانه‌ای با همکاری مردم و نظارت کارشناسان مدیریت جهادکشاورزی شهرستان در باغ‌های بخش مرکزی و حومه مرکز شهرستان آغاز شده است.

او  افزود: مگس میوه مدیترانه‌ای یکی از آفات مخرب دنیاست، و به دلیل مقاومت بالایی که در مقابل شرایط آب و هوایی دارد در نقاط مختلف جهان گسترش پیدا کرده است و نسبت به سایر مگس‌های میوه بالاترین خسارت اقتصادی را به بخش کشاورزی و تولید میوه وارد می‌کند.

جعفری ادامه داد: در سال جاری تعداد بیست ایستگاه پیش آگاهی در شهرستان مهریز در نظر گرفته شده است و آموزش‌های لازم برای کشاورزان به صورت گروهی، پیامک و نصب بنر در سطح شهر و آموزش و اطلاع رسانی در فضای مجازی انجام شده است.

مدیر جهاد کشاورزی مهریز، رعایت بهداشت باغ شامل جمع آوری و دفن میوه‌های ریخته شده پای درختان در عمق ۵۰ سانتیمتری خاک را الزامی دانست و افزود: نصب تله‌های جلب کننده حاوی مایع سراتراپ، سراتینکس یا فرومون به تعداد ۳۰ تا ۵۰ عدد در هکتار برای شکار انبوه تاثیر به سزایی در کاهش جمعیت و جلوگیری از خسارت خواهد داشت.

اوبا اشاره به اینکه در صورت رعایت نکردن کشاورزان این آفت می‌تواند در موج بعدی خسارت بیشتری وارد کند، تصریح کرد: از ابتدای سال تاکنون بیش از هزار لیتر مایع سراتاپ بین باغداران توزیع شده است و اقدامات پیشگیرانه می‌تواند خسارات احتمالی را کاهش دهد.

انتهای پیام/ غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.