معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایرانخودرو خبر داد:
معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایرانخودرو خبر داد:
به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، کیانوش پورمجیب معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایرانخودرو در مراسم رونمایی از خودروی جدید این شرکت از تولید آزمایشی محصول پروژه کا ۱۳۲ در شهریور امسال خبر داد و اظهار کرد: ۷۰ دستگاه از این خودرو برای دریافت بازخوردهای حوزه طراحی و اعلام به سازندگان، تولید خواهد شد. استانداردهای مختلف ایمنی و محیط زیستی در این محصول اجرا می شود.
او گفت: در خرداد ماه امسال تعدادی بدنه از این خودرو ساخته شد تا بازخوردهای لازم در طراحی را از سازندگان دریافت کنیم. با تامین قطعات و اعمال بهبودهای لازم، وارد فاز تولید آزمایشی خواهیم شد. با کار گروهی تعریف شده میان ساپکو، مهندسی و تولید ایران خودرو، لجستیک و همدلی سازندگان این پروژه را جلو می بریم.
پورمجیب بیان کرد: برخی از شاخص های ایمنی برای نخستین بار در صنعت خودروی کشور، در محصول جدید ایرانخودرو به اجرا درمی آید. تلاش شده تا از سرمایهگذاریهای قبلی در این پروژه استفاده شود و سرمایهگذاری جدید زیادی صرف نشده است.
این مقام مسئول گفت: هم زمان ۹۷ تست صحه گذاری را برای اجرای استانداردهای اجباری و کارخانه ای انجام میدهیم تا در زمان مقرر مجوز شمارهگذاری محصول را دریافت کنیم.
او بیان کرد: در مرحله صنعتی سازی محصول قرار داریم و اقدامات مختلفی در سالنهای بدنه، رنگ و مونتاژ و همچنین قالب سازی صورت گرفته تا محصول جدید مطابق با برنامه زمانبندی شده به بازار عرضه شود.امیدواریم با کار گروهی اقدامی انقلابی و جهادی را که آغاز کردهایم به پایان ببریم تا در سال جهش تولید قدم تاثیرگذاری برای کشور برداریم.
بیشتر بخوانید
تولید خودروی ایرانی با اتکا به توان قطعه سازان
محبی نژاد دبیر انجمن صنایع همگن اظهار کرد: افتخار امروز نتیجه ۳ پیشران و توانمند ساز اصلی است. ایران خودرو همان خودروساز سابق است اما حضور این پیشرانها توانست این روند را تولید کند. توانایی بالقوه سالها در کشور وجود داشت اما این انگیزه به وجود آمد.
او گفت: ما قطعه سازان می دانیم که با تمام شرایط تحریمی این خط و روند به چه جایگاهی ختم خواهد شد. این چشم انداز باعث ایجاد خودباوری و ایمان به خود میشود.
این مقام مسئول افزود: این پروژه کاملا داخلی بعد از خروج خودروسازان خارجی تولید شد. این قطع وابستگی به خارجیها پایهای برای آینده است و امیدوار هستیم خودرویی استاندارد و در سطح جهانی به دست مصرفکنندگان کشور برسد.
محبی نژاد گفت: اگر این خودرو برای سال بعد در بازار ارایه میشد شاید این استقبال را شاهد نبودیم اما امروز با این کار توان تولید داخل را به رخ تحریم کنندگان کشیدیم. این نتیجه به کارگیری سرمایه گذاری است که بلاتکلیف مانده بود .
دبیر انجمن صنایع همگن گفت: زنجیره تامین محکم پشت تولید کنندگان خواهد ایستاد. ایران خودرو به عنوان بزرگترین بنگاه غیر دولتی افت قابل ملاحظهای در سال گذشته تجربه کرد اما امروز این غرور ملی احیا شد. خودرو بعد از نیازهای اساسی مهمترین نیاز مردم کشور است.
او بیان کرد: موضوع چند سورسی یکی از مهمترین نکاتی است که باید با تیراژ تولید تناسب داشته باشد. این پروژه باید جدا شود به طوری که گویی کارخانه جداگانهای به راه افتاده است تا پروژه موفقی شود و از ابتداییترین تا انتهاییترین مرحله روند تولید مناسب را طی کند.
تلاش برای تولید خودروی کاملا ایرانی
در ادامه مازیار بیگلو دبیر انجمن قطعه سازان بیان کرد: هنگامی که پژو فرانسه وارد ایران شد به آنها با آتش تندی گفتیم که ما خروج شما در سال ۹۱ را فراموش نخواهیم کرد و به تندی پاسخ ما را دادند و معتقد بودند که گذشته اهمیت چندانی ندارد. آینده امروز اینجا ایستاده و کوشش کشور برای تولید خودروی کاملا ایرانی است.
او بیان کرد: باید نگاه به ٖآینده داشته باشیم که بدون شک مملو از مشکلات و سختیها خواهد بود اما باید این فرایند و روند ادامه پیدا کند.