فرماندار ویژه خرمشهر بر لزوم توسعه ۱۶ کیلومتر ابتدایی جاده خرمشهر- اهواز تأکید کرد.

به گزارش  خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،محمد حیدری فرماندار ویژه خرمشهر دیروز در نشست کمیته برنامه‌ریزی شهرستان خرمشهر که در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، گفت: برای اجرای پروژه محور اهواز – خرمشهر تفاهم‌نامه سه جانبه میان وزارت راه و شهرسازی، سازمان منطقه آزاد اروند و استانداری خوزستان منعقد و مقرر شد امسال هر کدام از این سه رکن به صورت مناقصه، ۳۳ درصد بودجه را اختصاص دهند تا که روند اجرایی پروژه آغاز شود.

او افزود: در روزهای پایانی سال گذشته با پیگیری‌های انجام شده ۳۰ میلیارد تومان اعتبار سهم دولت و استانداری خوزستان در قانون بودجه سال ۹۹ مصوب شد و این پروژه در مرحله مناقصه برای تعیین پیمانکار قرار دارد.

فرماندار خرمشهر در ادامه بر لزوم آغاز این پروژه از سمت خرمشهر تأکید کرد و گفت: طبق محاسبات پلیس راهور بیشترین تصادفات در ۳۰ کیلومتری منتهی به خرمشهر اتفاق می‌افتد که باید کار اجرایی این پروژه را از خرمشهر آغاز شود.

اهمیت نگه‌داری و بهسازی راه‌های مواصلاتی و جاده‌ها

محمد کنگانی رئیس اداره راه و شهرسازی خرمشهر گفت: نگه‌داری و بهسازی راه‌های روستایی و راه‌های درجه دو شهری از دو محل تملک دارایی استان خوزستان و سه درصد درآمد نفت خام و گاز تأمین می‌شود که سال گذشته برای اداره راه و شهرسازی خرمشهر یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون اعتبار مصوب شد که تنها ۴۷ میلیون تومان یعنی معادل ۲۶.۰۴ درصد آن تخصیص پیدا کرد.

او افزود: از محل تملک دارایی راه‌های روستایی ۲۶.۰۴ درصد و از سه درصد درآمدهای نفت نیز تنها ۵.۵۴ درصد برای راه‌های روستایی و شهری خرمشهر تخصیص پیدا کرد.

پارک لجستیک شلمچه توسط بندر خرمشهر

نورالله اسعدی مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: تملک و راهبری پارک لجستیک شلمچه توسط بندر خرمشهر با توجه به تخصص و تجهیزات موجود در بندر خرمشهر درخواست شده است.

او افزود: با توجه به وجود کریدور بندر امام، خرمشهر و اهواز می‌توان با اتصال راه‌آهن اصلی، شلمچه را به بندر خرمشهر متصل کرد تا به این صورت میزان صادرات و واردات در سال به میزان قابل‌توجهی افزایش یابد.

مدیرکل بندر خرمشهر اجرایی شدن این طرح را منوط به همکاری منطقه آزاد اروند و رایزنی از سوی فرمانداری و توسط نماینده خرمشهر دانست.

اختصاص اعتبار برای حوزه شیلات خرمشهر

احمد علی پناه رئیس اداره شیلات خرمشهر گفت: برای آینده و توسعه حوزه پرورش آبزیان در شهرستان خرمشهر ۴۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز برآورد شده است که ۳۸ میلیارد تومان برای تکمیل زیرساخت‌ها از جمله ۱۶ میلیارد تومان مورد نیاز تکمیل مجتمع پرورش آبزیان شماره دو است و دو میلیارد نیز برای دیگر مسائل زیرساختی است.

او افزود: در بحث تکمیل زیرساخت‌ها برای مجتمع شماره دو شهید احمدیان ۱۶ میلیارد تومان مورد نیاز است که تأمین برق یک نیاز ضروری در قالب این زیرساخت‌های نیاز به تکمیل محسوب می‌شود.

رئیس اداره شیلات خرمشهر به اعتبارات مصوب و تخصیص یافته به این بخش اشاره کرد و گفت: کل اعتبارات بخش شیلات پنج میلیارد و ۷۰۰ تومان مصوب شد که از این میزان دو میلیارد تومان جذب شده است.

علی پناه با بیان اینکه در خرمشهر بیش از ۲۵۰ مزرعه پرورش ماهی و بالغ‌بر پنج هزار هکتار حوضچه پرورش ماهی وجود دارد، افزود: خرمشهر از نظر وسعت حوضچه‌های پرورش ماهی رتبه نخست را در استان خوزستان دارد و سال گذشته بالغ‌بر ۲۰ هزار تن تولید آبزیان در این شهرستان بوده است.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.