استاندار قزوین گفت: قیمت‌های ابلاغی از سوی ستاد تنظیم بازار، لازم الاجرا است و باید نهاد‌های نظارتی با افزایش نظارت‌ها دلالان بازار را شناسایی کنند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، هدایت الله جمالی پور استاندار قزوین گفت: قیمت‌های ابلاغی از سوی ستاد تنظیم بازار، لازم الاجرا است و باید نهاد‌های نظارتی مانند نیروی انتظامی، سپاه و دستگاه‌های امنیتی با افزایش نظارت‌ها دلالان بازار را شناسایی و آن‌ها را به دستگاه قضایی معرفی کنند.

جمالی پور افزود:اگر از فردا مغازه داری قیمت مرغ گرم را بالاتر از ۱۵ هزار تومان به فروش برساند، برخورد جدی صورت گیرد، چون به هرحال این قیمت مصوب شده است و هیچ کس نباید از این نرخ تخطی کند.

او اضافه کرد: ۸۰ تن گوشت قرمز و مرغ باید با قیمت مصوب تنظیم بازار در مناطق حاشیه‌ای و کمتر برخودار استان قزوین توزیع شود و سازمان صنعت، معدن و تجارت و تعزیرات حکومتی نیز بر روی آن نظارت کند.

استاندار با بیان اینکه تعزیرات در سطح شهرستان‌ها باید فعال‌تر شود، گفت: مسئول نظارت بر قیمت‌ها تعزیرات است و دیگر دستگاه‌ها باید با این نهاد همکاری کنند تا بازار دچار آشفتگی نشود.

جمالی پور افزود: اگر قیمتی امروز تعیین می‌شود، باید سرلوحه همه دستگاه‌ها قرار گیرد و اگر ایراداتی هم وجود دارد باید مکتوب به مقامات کشوری ارسال کنیم و اینطور نباشد که به خاطر اعتراض یک گروه یا صنف اجرای قانون و قیمت بلاتکلیف بماند.

او اضافه کرد: دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی باید هرگونه قاچاق و حمل و نقل غیرمجاز کالا‌ها از استان را شناسایی و با آن مقابله کنند.

استاندار در مورد تشدید نظارت‌ها توضیح داد: امروز مشکل اساسی در بازار نظارت است، البته منظور ما اقدامات پلیسی و بگیر و ببند نیست، بلکه باید از حقوق عمومی صیانت کرد و اجازه نداد عده‌ای بی تقوا و بی وجدان کالا‌های اساسی مردم را گران‌تر کنند.

جمالی پور با انتقاد از نبود تولید سویا در استان، گفت: باید سازمان جهاد کشاورزی برای تولید سویا در داخل استان قزوین برنامه ریزی کند و هزینه‌ای که برای واردات به کشور‌های خارجی داده می‌شود در راستای تولید داخل هزینه گردد.

استاندار با تاکید بر مشارکت همه برای مقابله با فقر، خاطرنشان کرد: امروزه سرمایه داران و افراد مرفه جامعه نیز به خوبی می‌دانند که فقر و آسیب اجتماعی بیشتر در نهایت دامن خود آن‌ها را نیز می‌گیرد و باید همه دست به دست هم بدهند تا جلوی افزایش آسیب‌ها را بگیریم.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.