مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران از انفصال ۳۰۰ نقطه تهران برای برطرف شدن مشکل دو هزار و ۱۰۰ خانوار تا پایان سال خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا بختیاری مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران در نشست خبری که در سالن کنفرانس آب و فاضلاب برگزار شد گفت: فاضلاب تهران یکی از طرح‌های موفق است و ۷۸ طرح فاضلاب اجرا شده، اما در برخی نقاط با مشکلاتی رو به رو  بوده ایم.


بیشتر بخوانید


این مقام مسئول تصریح کرد: تا انتهای سال بیش از ۳۰۰ نقطه انفصال برطرف می‌شود و با احداث تصفیه خانه فیروز بهرام مشکل فاضلاب حدود ۲ و هزار ۱۰۰ مشترک برطرف می‌شود.

او ادامه داد: این پروژه کار بزرگی است و بیش از ۷۸ درصد تهران تا بهمن امسال به شبکه فاضلاب وصل می‌شود.

بختیاری افزود: قرار است در ۵ سال آینده برای آبیاری فضای سبز پارک‌ها از پساب استفاده شود که با این اقدام به سفر‌ه های آب‌ زیر زمینی کمک می‌شود.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران در خصوص مخازن سد‌های آب تهران گفت: ما حدود ۸۵ درصد کسری مخازن داریم و با توجه به شیوع ویروس کرونا معادلات ما در این حوزه به هم ریخت.

او افزود: از ابتدای اسفند تا به امروز قطعی آب گزارش نشده است.

بختیاری اظهار کرد: بالاترین کیفیت مربوط به آب تهران است و تا به امروز در آب تهران شواهدی مبنی بر وجود ویروس کرونا مشاهده نشده است.

بختیاری با تاکید بر این موضوع که مردم به راحتی از آب استفاده کنند گفت: پیشنهاد ما این است که در این روز‌های سخت، هم وطنان در مصرف آب صرفه جویی کنند.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: علی رغم اینکه امسال ۱۷ درصد بارندگی در کشور شد و این آمار مطلوب گزارش شده است، اما در حال حاضر بیش از حد از آب مخازن استفاده می‌کنیم و توصیه ما این است که مردم همواره در مصرف آب در شهر تهران صرفه جویی کنند.

رصد پایشی آب ادارات دولتی

بختیاری گفت: طبق مذاکراتی که با استانداری تهران انجام شد، توصیه شد که اگر ادارات دولتی در مصرف آب صرفه جویی نکنند آب این ارگان‌ها قطع شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: از ابتدای خرداد که برخی از نقاط به دلیل شرایط خاص توان پرداخت قبوض آب را نداشتند به ادارات آب و فاضلاب توصیه کردیم که تا حد ممکن قبوض آب را برای این افراد اقساطی کنند.

به گفته مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران در حال حاضر شهرداری تهران برای آبیاری فضای سبز ۷۰ تا ۸۰ میلیون متر مکعب از منابع آب زیرزمینی استفاده می‌کند و مابقی نیز از محل پساب‌های تصفیه شده تامین می‌شود؛ لذا امروز اولین گام عملی در منطقه خرگوش دره برای تامین آب از محل پساب تصفیه شده برداشته شد.

بختیاری اضافه کرد: منطقه حسن آباد و فشافویه از لحاظ آب‌های زیرزمینی ضعیف است و در حال حاضر طرحی را پیشنهاد کرده ایم که تا یک سال آینده از خط لوله سد ماملو این منطقه آبیاری شود تا مشکل این مناطق حل شود.

او در ادامه در خصوص مطالبات شرکت آب و فاضلاب استان تهران از مشترکان گفت: در حال حاضر ۵۰۰ تا ۶۰۰ مورد مطالبه از مشترکان خانگی فقط به دلیل شیوع ویروس کرونا داریم.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران اظهار کرد: قیمت آب در ایران یک دهم کانادا است، به طوری که قیمت هر متر مکعب آب در تهران دو هزار و ۵۰۰ تومان است، ولی ما از مردم ۷۰۰ تومان دریافت می‌کنیم، با این حال تمنای ما از مردم این است که در مصرف آب صرفه جویی کنند.

کرونا و گرما عوامل اصلی کسری ذخایر آب شرب شهر تهران

این مقام مسئول اضافه کرد:کرونا و گرمای زودرس عوامل اصلی کسری ۸۵ میلیون متر مکعبی ذخایر آب شرب شهر تهران است.

بختیاری ادامه داد: تا پایان تیرماه تصفیه خانه ششم وارد مدار می‌شود و اگر این تصفیه خانه امسال وارد مدار نمی‌شد قطعا آب تهران جیره بندی می‌شد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران در خصوص کاهش فشار آب در برخی نقاط تهران گفت: در برخی نقاط تهران به دلیل افزایش مصرف مجبور شدیم از فشار آب کم کنیم.

بختیاری گفت: از اول اسفند ماه سال گذشته تاکنون به دلیل گرمای زودرس و همچنین شیوع بیماری کرونا، هر روز در تهران شاهد پیک‌ مصرف بوده ایم به گونه‌ای که از تاریخ یاد شده غیر از دو روز هیچ روزی مصرف آب شرب کمتر از ۳ میلیون متر مکعب نبوده است.

او ادامه داد: اگر مصرف آب در تهران به همین منوال پیش برود، ممکن است میزان مصرف به ۴ میلیون متر مکعب هم برسد که این میزان مصرف عدد بسیار بالایی است.

بختیاری اضافه کرد: در حال حاضر همکاران ما در شرکت آبفای استان تهران روز‌های سختی را می‌گذرانند و این در حالی است که همین هفته گذشته ۶۰۰ هزار مترمکعب افزایش مصرف آب شرب به ثبت رسید.

این مقام مسئول همچنین در پایان در خصوص کیفیت آب تهران گفت: ما مجبوریم آب را با بهترین کیفیت به دست مردم برسانیم و این در شرایطی است که دیده می‌شود حتی در پیشرفته‌ترین کشور‌های اروپایی نیز ویروس کرونا در آب غیر شرب وجود دارد، اما در کشور ما و در فاضلاب تهران هم بر اساس آخرین آزمایش‌ها ویروس کرونا دیده نشده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار