هنرمندان فیلمساز و مستندساز کشور ۶۰۰ اثر به دبیرخانه سومین جشنواره ملی فیلم کوتاه داستانی و مستند طلوع پارس در شیراز ارسال کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حمیدرضا عوض‌دخت دبیر سومین جشنواره ملی فیلم کوتاه داستانی و مستند «طلوع پارس» امروز در نشست، اظهار کرد: ثبت‌نام در سایت جشنواره ملی فیلم کوتاه داستانی و مستند «طلوع پارس» از ۲۶ اسفند ۹۸ آغاز شده است و فیلمسازان از ۲۹ استان کشور آثار خود را از طریق سایت جشنواره ارسال کرده اند که در مجموع ۶۰۰ اثر در بخش‌های مختلف دریافت شد.

او بیان کرد: جشنواره فیلم کوتاه داستانی و مستند طلوع پارس نخستین رویداد فرهنگی هنری کشور است که با توجه به شرایط کرونایی آن را به صورت دیجیتال و آنلاین برگزار کرده‌ایم و با برنامه‌ریزی انجام شده قرار است سال آینده به صورت بین‌المللی برگزار شود.

دبیر سومین جشنواره ملی فیلم کوتاه داستانی و مستند «طلوع پارس» ادامه داد: با توجه به گستردگی برنامه‌های مختلف جشنواره در فضای دیجیتال و در بستر سایت اینترنتی و با توجه به امتحانات دانشگاه‌ها و درخواست تعدادی از هنرمندان جوان تصمیم بر آن شد که بخش کارگاه‌های آموزشی و نشست‌های تخصصی جشنواره در فصل تابستان اجرا و اختتامیه هر بخش از جشنواره نیز به صورت مجزا برگزار شود.

عوض‌دخت با اشاره به جزییات آثار دریافت شده از سوی دبیرخانه سومین جشنواره ملی کوتاه داستانی و مستند طلوع پارس، تصریح کرد: بیشترین شرکت کنندگان در بخش آزاد بوده که ۵۰ درصد آثار دریافتی را شامل می‌شود.

دبیر سومین جشنواره ملی فیلم کوتاه داستانی و مستند «طلوع پارس» با اشاره به اینکه قالب‌های ارسالی شامل فیلم کوتاه داستانی، مستند، انیمیشن، فیلمنامه و فیلم تجربی بوده است، گفت: توجه به مقوله فیلم کوتاه به عنوان یک جایگاه موجز، خلاقانه و تجربه‌گرا، همراه کردن و تشویق هنرمندان حرفه‌ای و مستعد جهت تولید آثار فاخر هنری، شناسایی و توانمند کردن نوجوانان و جوانان علاقه‌مند به هنر، گسترش دانش فیلمسازی و بروزرسانی استعداد‌های هنری و فراهم آوردن شرایط توجه آحاد جامعه به اهمیت و ضرورت میراث فرهنگی معنوی از اهداف مهم این جشنواره است.

عوض‌دخت در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری کارگاه‌های تخصصی جشنواره ملی فیلم کوتاه داستانی و مستند «طلوع پارس» اشاره و اضافه کرد: این کارگاه‌ها در دو بخش مقدماتی و پیشرفته در رشته‌های بازیگری، فیلمسازی، فیلمنامه‌نویسی، فیلمسازی مستند و از ایده تا تولید فیلم کوتاه برنامه‌ریزی شده است.

دبیر سومین جشنواره ملی فیلم کوتاه داستانی و مستند «طلوع پارس» بیان کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا و ضرورت در خانه ماندن، همه فرآیند‌ها و مراحل این رویداد فرهنگی به صورت دیجیتال و در بستر سایت جشنواره انجام شده و شرکت در کارگاه‌های آموزشی نیز برای علاقه‌مندان به طور کامل رایگان است.

عوض‌دخت افزود: یکی از اهداف این رویداد هنری گسترش دانش فیلمسازی، بروزرسانی استعداد‌های هنری و فراهم کردن فرصتی برای انتقال تجربیات اساتید است.

او همچنین به شاخصه‌های اصلی جشنواره سوم فیلم کوتاه طلوع پارس اشاره و از مهم‌ترین آن‌ها را برگزاری نشست‌های تخصصی میراث فرهنگی ناملموس با حضور فعالان فرهنگی، گردشگری و اساتید دانشگاه در فضای مجازی و سایت جشنواره، برگزاری کارگاه‌های آموزشی جشنواره با حضور اساتید مطرح سینمای کشور، برگزاری کارگاه انتقال تجربه فیلمسازان جوان موفق و همچنین برگزاری نشست‌های نقد و بررسی فیلم‌های جشنواره طلوع پارس عنوان کرد.

عوض دخت همچنین گریزی به جشنواره دوم طلوع زد و اظهار کرد: در این جشنواره پارسال ۱۹ استان شرکت کردند که امسال به ۲۹ استان رسیده و تعداد آثار دریافتی دو برابر شده است.

دبیر سومین جشنواره ملی فیلم کوتاه داستانی و مستند «طلوع پارس» افزود: مهلت ارسال آثار تمام شده است، اما از هفته آینده سایت ثبت نامی به مدت ۴ تا ۷ روز باز می‌شود تا شرکت‌کنندگان بتوانند آثار خود را با بهترین کیفیت بارگذاری کنند.

عوض‌دخت گفت: این جشنواره به صورت مستقل برگزار می‌شود و در بخش‌هایی از جمله نوجوان اداره کل آموزش و پرورش آن را همراهی می‌کند.

او ادامه داد: اهمیت توجه به هنرمندان جوان و فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای برگزاری جشنواره‌های مختلف از موضوع‌های مهمی است که درخواست داریم همواره مورد توجه قرار گیرد.

علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به سایت www.toloofilm.com و www.rasanama.com در جریان آخرین جزییات برگزاری جشنواره ملی فیلم کوتاه داستانی و مستند «طلوع پارس» قرار گیرند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار