پیک بار مصرف برق در استان مرکزی امسال ۳۱ خرداد ماه اتفاق افتاد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، مرادی معاون بهره برداری و مرکز کنترل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی گفت: در حالی که پیک بار مصرف برق در استان مرکزی سال گذشته به میزان ۹۲۰ مگاوات در ۳۱ تیرماه اتفاق افتاد پیک بار امسال به همان اندازه یعنی ۹۲۰ مگاوات یک ماه زودتر و در ۳۱ خرداد بود و این نگران کننده است.

مرادی با اشاره به اینکه سال گذشته با همکاری خوب مردم و مدیریت مصرف از سوی مشترکین در هیچ نقطه‌ای از استان خاموشی نداشتیم افزود: با این روند افزایشی که امسال اتفاق افتاده و یک ماه زودتر به پیک بار رسیدیم این نگرانی وجود دارد که خاموشی‌ها را علی رغم خواسته خودمان اعمال کنیم.

او با بیان اینکه پیکی باری که تا به امروز در استان مرکزی اتفاق افتاده بیش از ۹۰۰ مگاوات و بصورت مرزی با موازنه تولید و مصرف بوده از مردم خواست مدیریت مصرف انرژی برق در فصل گرما را جدی بگیرند تا با کمک و همراهی آن‌ها از تابستان بدون اعمال خاموشی عبور کنیم.

معاون بهره برداری و مرکز کنترل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی با اشاره به افزایش ۱۰ درصدی مصرف برق در استان مرکزی اضافه کرد: با توجه به گرم شدن هوا و افزایش دما و رشد مصرف اگر مشترکان مدیریت مصرف برق را جدی نگیرند در موازنه تولید و مصرف انرژی برق مشکل ایجاد می‌شود و مجبور به اعمال خاموشی‌ها می‌شویم.

انتهای پیام /ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.