احیای ۱۲۵ واحد صنعتی راکد در مازندران

۱۲۵ واحد تعطیل و نیمه تعطیل پارسال در مازندران احیاء و به چرخه تولید بازگشتند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،حسینقلی قوانلو رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با بیان اینکه ۱۲۵ واحد صنعتی راکد در استان پارسال احیاء و به چرخه تولید بازگشتند،گفت: احیای این تعداد واحد صنعتی سبب اشتغال ۲ هزار و ۳۸۸ نفر شده است.

او افزود: ۲ واحد تولیدی دیگر نیز فروردین و اردیبهشت ماه  امسال با سرمایه ۱۵۱ میلیارد ریال و با اشتغال ۵۵ نفر احیاء شده است.

قوانلو گفت: تعداد پروانه‌های بهره برداری صنعتی در مازندران تا پایان پارسال بیش از ۲ هزار و ۵۷۹ مورد و با سرمایه گذاری ۷۰ هزار و ۱۸۴ میلیارد ریال و اشتغال ۷۴ هزار و ۵۸۵ نفر بوده است.

او از صدور ۲۱ فقره پروانه بهره برداری با سرمایه گذاری بیش از ۳۷ میلیارد تومان و اشتغال ۲۰۷ نفر در فروردین و اردیبهشت امسال خبر داد.

قوانلو افزود: تعدا جواز‌های تاسیس صادر شده تا پایان پارسال در استان بیش از ۳ هزار و ۱۴۸ مورد و سرمایه گذاری ۲۰۷ هزار و ۲۵۶ میلیارد ریال بوده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال از افزایش ۱۵ درصدی پیش بینی اشتغال برخوردار بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت:تعداد ۱۳۰ فقره جواز تاسیس با پیش بینی سرمایه گذاری ۱۲۹۸ میلیارد تومان و پیش بینی اشتغال ۲۶۱۱ نفر در فروردین و اردیبهشت امسال صادر شده که در مقایسه با پارسال از افزایش ۲۲۰ درصدی میزان سرمایه گذاری و ۴۱ درصدی اشتغال برخوردار بوده است.

صادرات ۲۹ میلیون دلاری کالا از گمرکات مازندران

قوانلو رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با تاکید بر اینکه تولیدات منتخب استان شامل خودرو، روغن تصفیه شده، سیمان، نئوپان، کاغذ، ام دی اف، فولاد خام، نخ پنبه ای، لامپ، فرش ماشینی بوده است از صادرات ۲۹ میلیون دلاری کالا از گمرکات استان در فروردین و اردیبهشت امسال خبر داد.

او افزود: عمده کالا‌های صادراتی شامل مواد معدنی، آب میوه، کاغذ، فراورده‌های لبنی، سیمان، گل وگیاه بوده که به کشور‌های عراق، افغانستان، روسیه، قزاقستان، ترکیه، ترکمستان صادر شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران،گفت: میزان کل برق مصرفی مشترکان واحد‌های صنعتی بزرگ در فروردین و اردیبهشت امسال برابر ۱۱۰ مگاوات ساعت بوده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۲۱ درصد افزایش داشته که این افزایش مصرف بیانگر فعالیت واحد‌های صنعتی و نوید دهنده افزایش تولید در امسال است.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار