نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران با طرح ادعا‌های بی‌اساس خواستار یکصدایی کشور‌های خاورمیانه برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران شد.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری نشنال، برایان هوک، نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران با تکرار ادعا‌های مقامات واشنگتن علیه جمهوری اسلامی ایران خواستار تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران شد.

هوک که برای سفر منطقه‌ای در خاورمیانه حضور دارد، اعلام کرد اعضای شورای امنیت سازمان ملل باید به درخواست‌ها برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران گوش فرا دهند.

این مقام آمریکایی مدعی شد تحریم‌های تسلیحاتی توانایی ایران برای ارسال سلاح را محدود کرده است. این تحریم‌ها با هدف جلوگیری از تامین مالی تروریسم و قاچاق سلاح وضع شد. هوک همچنین مدعی شد ایران با وجود این تحریم‌ها، توانسته سلاح را در اختیار هم‌پیمانان خود در یمن و سوریه قرار دهد.

مقام آمریکایی در ادامه ادعاهایش افزود بسیار مهم است که منطقه یکصدا از شورای امنیت سازمان ملل برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران درخواست کنند. نماینده ویژه دولت ترامپ از روسیه و چین خواست تا با درخواست‌ها برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی همراهی کنند. هوک مدعی شد اگر مسکو و پکن علاقه‌ای به خاورمیانه باثبات‌تر دارند نباید اجازه لغو تحریم‌های ایران را بدهند.

هوک همچنین در بخشی از ادعا‌های خود با اذعان به نقش دونالد ترامپ در به شهادت رساندن سردار قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس ایران، مدعی شد او قصد حملات بیشتری علیه نیرو‌های آمریکایی داشت و ترامپ با ترور او از جان و منافع آمریکایی‌ها حفاظت کرد.

دولت آمریکا در تلاش است تا با توسل به بند‌های برجام مانع لغو تحریم‌های تسلیحاتی ایران شود. ادعایی که به اذعان مقامات اروپایی و غربی هیچ‌گونه وجاهت قانونی و حقوقی ندارد.

بر اساس یکی از بند‌های قطعنامه ۲۲۳۱ که از سال ۲۰۱۶ میلادی اجرایی شد، ایران تا ۵ سال از خرید تسلیحات تهاجمی منع شده است. این بند از قطعنامه در اکتبر سال ۲۰۲۰ (اواخر مهر ماه ۱۳۹۹) منقضی می‌شود و پس از آن ایران امکان خرید جنگ‌افزار از دیگر کشور‌ها را خواهد داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۸ ۰۹ تير ۱۳۹۹
تو دیگه ببند
Iran (Islamic Republic of)
reza
۰۸:۵۸ ۰۹ تير ۱۳۹۹
1) هی هوک: اگر خیلی مردی به ترامپ کمک کن گندآب مشمئز کننده کرونا کوید19 را جمع و جور کنه و.......
2) هی کوک به ترامپ کمک کن داد گوش فلک کر کنه بومیان رنگین و سیاهپوستان آمریکا را که از بی عدالتی و نقض حقوق بشری در کف خیابانها و بلوارها هستند کاری بکند...............آنگاه با اینکه غلط میکنی و با این اراجیف سخیف دخالت آشکار در امور کشورهای منطقه است به کشور بزرگ و با عظمت ایران کاری نداشته باش خیلی گردن کلف تر از توها هیچ غلطی نتوانستند بکنند برو از جیمی و ریگان پرس و جو کن..........................
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۷ ۰۹ تير ۱۳۹۹
بزار بمیرن دنیا نفس بکشه
آخرین اخبار