محمدی گفت: تا پایان امسال نیمی از اراضی ملی استان مرکزی تعیین تکلیف می‌شود.

عبدالحسین محمدی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی در حاشیه بازدید از از روستا های نوبران ساوه در گفت و گو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،گفت: تا پایان امسال نیمی از اراضی ملی این استان تعیین تکلیف می‌شود.

محمدی با اشاره به ۲ میلیون هکتار اراضی ملی در استان مرکزی افزود: نقشه کاداستر یک میلیون هکتار از اراضی استان تا پایان سال تهیه و تعیین تکلیف می‌شود و بر این اساس، اختلافات این میزان اراضی بین کشاورزان و منابع طبیعی برطرف خواهد شد.

او اضافه کرد: اجرایی شدن طرح کاداستر بسیاری از اختلافات و تداخلات در حوزه اراضی ملی را برطرف می‌کند و اراضی کشاورزی کشاورزان و جوامع روستایی را سنددار خواهد کرد و از حمایت‌های جانبی سنددار شدن اراضی کشاورزی بهره برداری کنند.

حجت الاسلام سبزی نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی هم در این بازدید گفت: در سال جهش تولید با تنقیح و اصلاح قوانین باید روستاها را به دوران مولد بودن در زمینه های کشاورزی و دامداری برگردانیم.

حجت الاسلام سبزی با اشاره به تلاش برای کاهش مشکلات مردم افزود: رفع موانع تولید و محدودیت های مردم در زمیه های کشاورزی، یکی از دلایل عضویت در کمیسیون کشاورزی بود.

علی میرزایی فرماندار ساوه هم در این بازدید حضور در روستا‌ها را یکی از برنامه‌های اصلی مدیران شهرستان بیان کرد و گفت: بررسی نیازمندی‌ها منجر به تصمیم‌گیری صحیح در کمیته برنامه‌ریزی با تاکید بر اولویت بندی پروژه‌ها و اتخاذ راهبرد مناسب می‌شود.

میرزایی افزود: حضور در بین مردم و روستا‌ها علاوه بر آشنایی با ظرفیت‌های بالقوه‌ی محلی و دیدار چهره به چهره با مردم، باید دارای خروجی مناسبی بوده تا مردم به طور عینی شاهد اراده و یقین رفع مشکلات باشند.

رفع اختلاف اراضی ملی با کشاورزی، اجرای طرح‌های آبخیزداری، تقویت آنتن دهی تلفن همراه و افزایش حریم روستا‌ها از مهمترین مشکلات مطرح شده   مردم  روستا ها در  بازدید‌ مسئولان بود.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.