وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه این کشور در امور صلح افغانستان دور تازه سفرهای خود به کشورهای پاکستان، ازبکستان و قطر را آغاز کرده است.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه این کشور در امور صلح افغانستان دور تازه سفرهای خود به کشورهای پاکستان، ازبکستان و قطر را آغاز کرده است.

در اعلامیه وزارت امور خارجه آمریکا آمده است که خلیلزاد یکشنبه آمریکا را به قصد اسلام‌آباد، تاشکند و دوحه ترک کرده است.

این اعلامیه افزوده است که خلیلزاد در این دور از سفرهای خود، دو طرف را ترغیب می کند که تعهدات شان پیش از شروع مذاکرات بین‌الافغانی به ویژه کاهش خشونت و رهایی به موقع زندانیان را انجام دهند.

در این سفر هیاتی از شرکت بین‌المللی توسعه سرمایه‌گذاری آمریکا زلمی خلیلزاد را همراهی می‌کند.

وزارت خارجه آمریکا گفته است که صلح افغانستان، رشد اقتصادی و ارتباط منطقه‌ای با یکدیگر ارتباط نزدیک و متقابل دارند و این هیات فرصت‌های سرمایه‌گذاری و مشارکت در بخش‌های مختلف را برای بهبود اقتصاد افغانستان و حمایت از صلح و ثبات پایدار در منطقه بررسی می‌کند.

بر اساس گزارش این وزارتخانه، در جریان این سفر آدام بولر، مدیر عامل این شرکت و زلمی خلیلزاد با توجه به چالش‌های همه‌گیری ویروس کرونا، از طریق ویدئو کنفرانس با مقامات افغانستان گفتگو خواهند کرد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار