رییس دبیرخانه کارگروه سلامت وامنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : افرادی که دچار بیماری کرونا شده اند ممکن است با واکنش‌های متفاوتی از سوی افراد جامعه مواجه شده باشند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛  بیگلری رییس دبیرخانه کارگروه سلامت وامنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : در بیماران کرونایی پس از طی دوران نقاهت (دوران قرنطینه ۱۴ روزه) که اقدام به انجام آزمایش کردند در صورتی که تست آن‌ها منفی اعلام گردد زمانی است که از لحاظ اخلاقی و علمی می‌توانند در جامعه حضور پیدا کنند و هرگز نباید با انگ ناشی از بیماری توسط جامعه واطرافیان مواجه گردند.

او گفت : وجود بیماری یک روی سکه است در خصوص بیماری کرونا این مردم هستند که باید اقدامات پیشگیرانه را در این خصوص انجام دهند و از هرگونه تجمع، تردد غیر ضروری و تماس با بیمار یا فرد ناقل بایستی پرهیز نمایند.

بیگلری افزود : هرگونه اقدامات غیر ضروری در زمان وضعیت قرمز باید توسط مردم تعطیل گردد متاسفانه حتی دیده می‌شود در این مواقع بعضی از مردم درخواست مراجعه به مطب‌های پزشکی برای اقدامات زیبایی دارند.

او افزود : کرونا یک بیماری با همه گیری جهانی است که در صورت علائم مشابه فرض بر کروناویروس گذاشته می‌شود.

بیگلری ادامه داد : ویروس کرونا ضعیف نشده است و همچنان لازم است که مردم در مقابل آن هوشیار باشند بیشترین انتقال ویروس توسط ذرات معلق صورت می‌گیرد.

او گفت : کرونا ویروس در فاصله نزدیک می‌تواند باعث انتقال بیماری شود (کمتر از ۱.۵ متر) لذا استفاده از ماسک در فضا‌های مسقف ویا شلوغ و پر جمعیت توصیه می‌شود.

بیگلری افزود : متاسفانه مصرف دگزامتازون اخیرا رواج پیدا کرده است، اما مردم نباید خودسرانه از این دارو استفاده کنند، چون خطر نارسایی غدد فوق کلیه و تشدید عوارض دیابت وپوکی استخوان را در پی دارد.

بیگلری گفت : بیماری کرونا ممکن است خطرات و عوارضی مانند سکته‌های مغزی و لخته‌های خون را هم ایجاد نماید.

او گفت :در این شرایط مردم و به ویژه کادر درمان دچار خستگی و فرسودگی نشوند چرا که اهمیت پیگیری و ادامه سیر درمان برای بیماران الزامی است.

او افزود : باید از حضور در مراسم عروسی و عزا خودداری گردد و رعایت فاصله گذاری اجتماعی و شستشوی مکرر دست‌ها با آب و صابون، کاهش حضور در اماکن عمومی و عدم حضور در اماکن شلوغ همچنان توصیه می‌شود .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.