مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه گفت: هم‌اکنون آتش در دو نقطه مهار شده و فقط در قسمت معروف به دره ژاله باقی مانده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، جلیل بالایی مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه، از تداوم عملیات اطفاء حریق در منطقه حفاظت شده بوزین و مره‌خیل خبر داد و گفت: حریق در یک نقطه عصر روز شنبه (۷ تیر) به صورت کامل اطفا شد، نقطه دیگر نیز ساعت چهار یا پنج بامداد امروز (۹ تیر) خاموش شد و هم اکنون فقط در منطقه دره ژاله آتش‌سوزی داریم.

او ادامه داد: امیدواریم با تمرکز نیرو‌های مردمی، محیط زیست و منابع طبیعی در این منطقه، به زودی شاهد مهار آتش در این بخش نیز باشیم.

به گفته مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه، هم اکنون تمام امکانات و نیرو‌ها در منطقه دره ژاله مستقر است و کار اطفاء حریق با جدیت انجام می‌شود.

بالایی درباره فوت سه نفر از دوست‌داران محیط زیست در عملیات اطفاء حریق روز گذشته، اظهار کرد: به دلیل شرایط کرونا و جلوگیری از تجمع، پیکر این افراد در همان ساعات اولیه به زادگاهشان رسید و خاکسپاری شد.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه با بیان اینکه علت فوت این افراد خفگی و سوختگی ناشی از آتش اعلام شده، شایعاتی که درباره انفجار مین در این منطقه به عنوان عامل مرگ این سه نفر مطرح شده را تکذیب کرد.

بالایی خاطرنشان کرد: جز سه نفری که فوت شدند، فردی که به شدت مصدوم شده و نیازمند اقدامات درمانی و بیمارستانی باشد، نداشتیم.

در جریان اطفای حریق این منطقه، متاسفانه مختار خندانی، یاسین کریمی و بلال امینی از دوستداران محیط زیست جان خود را از دست دادند.


بیشتر بخوانید:


انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.