رییس سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی گفت: ۲۲۷ واحد معدنی در این استان برای بهره برداری بیشتر به مزایده عمومی گذاشته می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،رییس سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی در آستانه روز ملی صنعت و معدن گفت: ۲۲۷ واحد معدنی در این استان برای بهره برداری بیشتر به مزایده عمومی گذاشته می‌شود.

امین زاده  افزود: ۴۶۰ واحد معدنی در آذربایجان شرقی وجود دارد که به زودی مزایده عمومی تعداد اعلام شده در اختیار هم استانی‌ها و هموطنان قرار می‌گیرد.

او گفت کار‌های اداری این مزایده انجام و مجوز‌های لازم اخذ شده است.

او با بیان اینکه بیشترین ذخایر معدنی کشور در آذربایجان شرقی است، افزود: اکنون ۳۱۰ واحد معدنی فعال در آذربایجان شرقی وجود دارد که تکلیف واحد‌های راکد نیز به زودی مشخص می‌شود و به واحد‌های نیمه فعال نیز مساعدت خواهد شد تا فعال شوند.

امین زاده  گفت: افرادی که معادن در اختیار دارند، اما غیرفعال هستند در واقع حقوق دولتی را مسکوت گذاشته اند که پی گیر فعال شدن آن‌ها هستیم.

او با اشاره به اینکه توسعه معدن و صنایع معدنی یکی از اولویت‌های سازمان صمت در آذربایجان شرقی است، گفت: راه اندازی فاز سوم مس سونگون و فرآوری نفلین سینیت کلیبر بر این اساس انجام شده است و واحد آهک اهر نیز تا ۲ماه آینده افتتاح می‌شود.

امین زاده افزود: پیگیر هستیم تا کارخانه نفیلین سینیت سراب نیز به عنوان آرزوی ۲۲ ساله مردم آذربایجان شرقی راه اندازی شود.

او گفت: احصا و استخراج مس و کانی‌های طلا در آذربایجان شرقی از دیگر اولویت‌های سازمان در آذربایجان شرقی است که به دنبال تحقق آن هستیم.

رییس سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان شرقی همچنین در خصوص استخراج از معدن طلای اندریان نیز گفت: رگه‌های غنی در این معدن وجود دارد که تمام خروجی‌های رگه‌های این معدن در اختیار بانک مرکزی ایران است، البته چند معدن دیگر نیز شناسایی شده که در مرحله اکتشاف و بهجویی کانی‌ها است.

امین زاده افزود: فعالیت معدن اندریان با رعایت مسائل زیست محیطی و منابع طبیعی در این منطقه می‌تواند تحول ایجاد کند.

او با اشاره به تحریم‌های ظالمانه آمریکا، گفت: امسال سال منابع معدنی است و تحریم کمترین آسیب را می‌تواند به بخش معدن وارد کند، چون مواد در اختیار خودمان است و از خارج وارد نمی‌شود و با صرف وقت بیشتر در معادن می‌توان نتایج خوبی در جهت توسعه کشور و جهش تولید برداشت.

منبع ایرنا

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.