متخصص بیماری‌های عفونی گفت : متاسفانه شایعات بسیاری در خصوص کرونا مطرح می‌شود که یکی از خطرناکترین آن‌ها این شایعه است که اگر مردم الان کرونا بگیرند به نفعشان است و در پاییز در برابر ابتلای مجدد آن مصونیت دارند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛  جهانبخش متخصص بیماری‌های عفونی گفت : این جمله ی اگر مردم الان کرونا بگیرند به نفعشان است و در پاییز در برابر ابتلای مجدد آن مصونیت دارند شاید به ظاهر درست باشد و هر بیماری عفونی با تولید آنتی بادی در بدن بتواند برای مدتی مصونیت در برابر ابتلای مجدد ایجاد کند، اما در بحث کرونا همه چیز ناشناخته است و ما اصلا نمی‌دانیم آنتی بادی تولید شده در این بیماری توان ایجاد مصونیت در برابر ابتلای مجدد آن را دارد، یا نه.

او گفت : از طرفی هنوز نمی‌دانیم واقعا مدت ماندگاری این آنتی بادی چقدر است و اخیرا با انجام آزمایشاتی مشخص شده که در بسیاری افراد پادزهر آنتی بادی‌هایِ تولید شده در برابر کرونا، به سرعت از بین می‌رود و همین امر می‌تواند فرد را در معرض خطر ابتلای مجدد به این بیماری قرار دهد.

جانبخش افزود: از طرفی وضعیت ایمنی افراد در این زمینه نقش موثری دارد و اصلا مشخص نیست فردی که قبلا کرونا گرفته - بسته به وضعیت سیستم ایمنی‌اش- دوباره درگیر می‌شود، یا نه.

این متخصص بیماری‌های عفونی ادامه داد: موضوع دیگر بحث رفتار‌های متغیر ویروس کرونا است، بطوری که در افراد مختلف رفتار‌های متفاوتی دارد و در برخی بدون علامت، در عده‌ای کم علامت و در برخی عوارض طولانی مدت ایجاد می‌کند و رفتار ثابتی ندارد که بخواهیم درباره آن نظر بدهیم.

جانبخش افزود: از طرف دیگر شایعه شده است که افراد اگر در تابستان کرونا بگیرند علائم آن از شدت کمتری برخوردار است، درحالیکه این حرف از پایه اشتباه و خطرناک است، چرا که گرما هیچ تاثیری روی ضعیف شدن ویروس نداشته و افزایش آمار فوتی‌ها و بستری‌ها نشان می‌دهد این ویروس همچنان با قدرت به پیش می‌رود.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: متاسفانه در تابستان علائم و آثار این بیماری شدت هم پیدا کرده و در روز‌های اخیر شاهد بروز علائم گوارشی و بعضا مغزی در برخی بیماران هستیم.

جانبخش گفت: برخی بیماران کرونایی در روز‌های اخیر دچار خونریزی‌های مغزی شده و یا عوارض قلبی پیدا کرده اند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.