مدیر شرکت حمل و نقل ریلی رجا گفت: با کاهش مسافرتها، در بهترین حالت در ایام پیک خرداد و تیر ظرفیت حمل و نقل ریلی در کشور به ۲۵ درصد رسیده است.



به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علیرضا هاشمی مدیر شرکت حمل و نقل ریلی رجا در نشست الزامات و پیش نیازهای دستیابی به جهش تولید در مشهد گفت: متاسفانه در صنعت ریلی وضعیت بسیار دشواری حاکم است و با کاهش مسافرپذیری و تحمیل زیان بسیار مواجه هستیم.
 
او افزود: ظرفیت حمل و نقل ریلی به ۲۰ درصد کاهش یافته و امیدوار بودیم که در تیر ماه این ظرفیت بیشتر شود، اما متاسفانه وضعیت بدتر شد، در بهترین حالت در ایام پیک خرداد و تیرماه ظرفیت به ۲۵ درصد رسیده است.

مدیر شرکت حمل و نقل ریلی رجا با اشاره به کاهش توان مردم برای سفر، ادامه داد: دولت باید زنجیره‌های صنعت گردشگری را تقویت کند و تسهیلاتی را نیز برای سفر مردم در نظر بگیرند. همچنین یک هم افزایی در حوزه گردشگری بین فعالان این صنعت بایستی صورت پذیرد بدین صورت که بسته‌ای از خدمات گردشگری شامل حمل و نقل، اقامت، گردش‌های درون شهری و ... تهیه و به مسافران ارائه شود.

هاشمی با اشاره به عدم تناسب بین هزینه‌ها و درآمد‌های بنگاه‌های اقتصادی در وضعیت فعلی بیان کرد: دولت می‌تواند در راستای کاهش هزینه‌های بنگاه‌های اقتصادی از جمله هزینه‌های مالیاتی، تأمین اجتماعی، عوارض شهرداری و قبوض خدمات، نسبت به معاف نمودن پرداخت آن‌ها و یا موکول نمودن پرداخت آن‌ها به سال آینده به صورت اقساطی اقدام کند.
 
انتهای پیام//ف.ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.