به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، فروشگاههای آنلاین، روز به روز جای خود را در سبد مصارف خانگی ما پیدا میکنند و تجربه کرونا نشان داد، چه بخواهیم و چه نخواهیم بالاخره روزهایی پیش میآید که گذرمان به این فروشگاهها میخورد.
اما چه خریدهایی را میتوان از این فروشگاهها با خیال راحت انجام داد و چه خریدهایی را نمیتوان براحتی از این فروشگاهها کرد؟ در این گزارش برخی از باید و نبایدهای خرید از فروشگاههای آنلاین را بخوانید.
معمولا فروشگاههای آنلاین، به خصوص در حوزه مواد غذایی و مصارف خانگی از درج اطلاعات کامل محصول خودداری میکنند و یا گزینهای برای ثبت آنها ندارند. پس مراقب خرید کالاهای تاریخدار باشید. برای مثال لبنیات و کالاهای از این دست، ممکن است 5 تا 10 روز تاریخ مصرف داشته باشند و ممکن است شما اقدام به خرید آنها کنید و پس از دریافت محصول متوجه شوید 3 یا 4 روز از تاریخ مصرف آنها باقی مانده است. پس بهتر است این مواد را از فروشگاههای محلی به صورت تازه و با مشاهده تاریخ تولید و انقضا خریداری کنید.
بیشتر بخوانید
در فروشگاههای آنلاین بهتر است دنبال نیازهای آشنا و روزمره خود بروید. به عنوان مثال اگر یک نوع شوینده با کاربرد خاص، برند مورد توجه شما و قیمت مشخص همیشه در لیست خریدهای حضوری شما وجود دارد، پس میتوانید با خیال راحت این کالا را در فروشگاههای آنلاین خریداری کنید. خصوصا زمانی که این کالاها تخفیف بیشتری دارد و ممکن است در خریدهای حضوری این میزان تخفیف را تجربه نکنید. پس اگر در برخی از کالاهای همیشه یک برند و یک کالا با کاربرد مشخص را میخرید، بهتر است در خریدهای آنلاین هم سراغ آنها بروید.
میوه و سبزیجات از آن دست کالاهایی است که قیمت آن بسته به نوع کیفیت، محل عرضه و فصل برداشت متفاوت است. همزمان تازگی و کیفیت هم حرف اول را در این محصولات میزنند. شاید برخی فروشگاههای آنلاین توانسته باشند اعتماد مشتریان خود را برای فروش میوه و سبزیجات جلب کنند، اما خرید این محصولات به صورت آنلاین ریسک بالایی دارد و بهتر است آنها را به صورت حضوری انتخاب و دستچین کنید. میادین میوه و ترهبار در سطح شهر، میوه فروشیهای محلی و امتحان پس داده، بازارچههای محلی و برخی هایپرمیوهها در سطح گزینههای مطمئن و ارزانی برای این خریدها هستند.
سایتهای فروشگاههای آنلاین عموما به شکلی طراحی شدهاند که تخفیفها و طرحهای فروش را به صورت واضحتر در معرض دید مشتری قرار دهند. روزی نیست که در این فروشگاهها خصوصا در حوزه مواد غذایی و کالاهای مصرفی، تخفیفی وجود نداشته باشد. اما کدام یک از این تخفیفها به درد شما میخود و مربوط به نیاز روزمره شماست. برای مثال ممکن است شما در سبد مصرفی خود، کالاهایی مانند نوشیدنیهای گازدار یا سس و چاشنیهای خاصی را نداشته باشید. پس دقت کنید تخفیف بالا مجوزی برای خرید شما نیست. در تخفیفها بهتر است نیاز روزمره خود را جستوجو کنید.
خواربار به معنای خرید کالاهایی مانند، برنج، روغن، حبوبات و... به دلیل آنکه بخش زیادی از سبد غذایی ما را شامل میشود، فروش بالایی در فروشگاههای موادغذایی و فروشگاههای آنلاین دارد. پس سعی کنید از تخفیفها در این بخش استفاده کنید و اگر اعتباری برای خرید دارید، آن را صرف این بخش کنید.
برای مثال خرید برنج با تخفیف بالا با توجه به مصرف بالای آن در سفرههای ایرانی میتواند برای شما بهصرفه تر از استفاده از خریدهای جزئی باشد. یا در مثال دیگر در بازار ایران عموما روغنهای مایع و سرخکردنی در کیفیتهای نزدیک به هم تولید میشوند و در این گروه از کالاها درصد تخفیف بالاتر میتواند یک امتیاز باشد.
منبع: ایرنا
انتهای پیام/