رئیس گروه کارآفرینی و ارتباط با صنعت دانشگاه یزد گفت: تحقیقات دانشگاهی در حوزه صنعت و معدن باید تقاضا محور شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، محسن هادی زاده رئیس گروه کارآفرینی و ارتباط با صنعت دانشگاه یزد به مناسبت فرا رسیدن روز صنعت و معدن با تأکید بر ضرورت درک نیاز‌های صنعت و معدن از سوی دانشگاه، گفت: تحقیقات دانشگاهی در این حوزه‌ها باید به سمت تقاضامحوری سوق داده شود.

او توسعه صنعت و دانشگاه در کشور‌های توسعه یافته را بیانگر ارتباط نزدیک و مناسب میان این دو نهاد دانست و افزود: امروزه در ایران، هیچ‎گاه سازوکار‌هایی که به برقراری ارتباط میان دانشگاه و صنعت منجر شود، وجود نداشته و ارتباط میان آن‌ها بیشتر نظری بوده است.

هادی‌زاده وضعیت کنونی را نیازمند هماهنگی هرچه بیشتر فعالیت‌ها با نیاز‌های کشور توصیف کرد و اظهار داشت: ضرورت ارتباط دانشگاه و صنعت روز به روز بیشتر درک شده و باید پژوهش‌های ما به سمت تقاضا محوری سوق یابد.

او مهم‌ترین منافع این همکاری را افزایش نقش دانشگاه‌ها در تولید دانش و تربیت افراد متخصص در رشته‌های مختلف مورد نیاز صنایع و جامعه عنوان کرد و افزود: این موضوع باید مهم‌ترین اولویت این همکاری باشد.

هادی‌زاده اظهار داشت: از سوی دیگر زمانی صنعت می‌تواند با دانشگاه‌ها همکاری خوبی داشته باشد که تنها متکی به تولید معمول نبوده و به سمت صنعتی شدن پیش رود، همچنین در تحقیق و توسعه سرمایه‌گذاری کند.

رئیس گروه صنعت و معدن دانشگاه یزد با اشاره به اینکه مهم‌ترین عامل پیشرفت در هر جامعه‌ای بهره‌گیری از منابع انسانی است، اظهار داشت: به منظور دستیابی به این مهم، تربیت نیروی انسانی ماهر و متناسب با نیاز‌های صنعت و جامعه، یک امر ضروری است.

او گفت: به همین منظور در دانشگاه یزد، علاوه بر ارائه خدمات آموزشی در زمینه مهارت‌افزایی دانشجویان، بستر‌های مناسبی برای ارائه خدمات کارآفرینی دانش‌آموختگان نظیر شتاب دهنده‌ها و مرکز هدایت شغلی ایجاد شده و افزود: در حال حاضر با انجام رصد دانش آموختگان در رشته معدن آمار بیکاری خیلی کمی وجود داشته و در این رشته دانش‌آموخته مقطع کارشناسی ارشد که بیکار باشد به سختی می‌توان پیدا کرد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.