حجت‌الاسلام سیدکاظم موسوی در نشست شورای عالی بسیج حقوقدانان استان از بررسی مجدد پرونده واحد‌های تولیدی و اقتصادی استان که توسط بانک‌ها توقیف شده‌اند، خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدکاظم موسوی در جمع اعضای شورای عالی بسیج حقوقدانان استان، حمایت‌های قاطع رهبر معظم انقلاب اسلامی از رییس قوه قضائیه و عملکرد یک ساله دستگاه قضا را باعث خرسندی و انگیزه بیشتر قضات و کارکنان مجموعه قضایی کشور در انجام وظایف خواند و اظهار داشت: بی تردید آثار مثبت این رهنمود‌ها در تلاش مضاعف همکاران در ماه‌های آتی مشاهده می‌شود.

او حمایت قاطع رهبر معظم انقلاب اسلامی از دستاورد‌های رئیس دستگاه قضا در خصوص ممانعت از تعطیلی واحد‌های تولیدی تملک شده توسط بانک‌ها را حاکی از طی شدن مسیر صحیح حمایت‌های دستگاه قضایی از واحد‌های تولیدی و اقتصادی دانست و گفت: در استان فارس طی یک سال گذشته با به کارگیری دستورالعمل‌های ابلاغی و استفاده از ظرفیت‌های قانونی، از واحد‌های تولیدی درگیر مشکل حمایت‌های قاطع و مناسبی به عمل آورده‌ایم و این روند را در سال جدید نیز ادامه می‌دهیم.

رئیس شورای قضایی استان فارس در ادامه با تأکید بر اهمیت تحقق هرچه بهتر منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی و دستگاه قضایی در راستای جهش تولید، گفت: دستوراتی جهت احصاء و بررسی مجدد واحد‌های تولیدی توقیف شده توسط بانک‌ها صادر شده است.

موسوی تصریح کرد: این اقدام توسط دبیرخانه ستاد پیگیری اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مستقر در دادگستری فارس انجام می‌شود و در همین راستا تمام محاکم و مراجع قضایی استان با این دبیرخانه همکاری خواهند کرد.

او در خصوص مباحث خانواده در استان و در راستای اجرای طرح خانواده متعالی خواستار تشکیل کارگروه علمی پژوهشی با مدیریت دانشگاه شیراز شد و بیان کرد: در استان فارس ۱۳ نهاد مختلف امور مرتبط با نهاد خانواده را رصد، پایش و سیاستگذاری می‌کنند که این امر باعث پراکندگی اقدامات شده است.

رئیس کل دادگستری استان فارس همچنین گفت: پیشنهادات و نتایج عملکرد کارگروه علمی پژوهشی در راستای اصلاح رویه‌ها در حوزه خانواده در شورای فرهنگی عمومی مطرح و به بحث و گفتگو گذاشته می‌شود.

این مقام قضایی استان تاکید کرد: لازم است این ۱۳ نهاد در راستای تمرکزگرایی به صورت واحد عمل کنند تا امور مرتبط با حوزه خانواده از یک سیاست یکسان تبعیت کند.

او همچنین خواستار اقدام فرهنگی نهاد‌های مرتبط در راستای ارتقاء اخلاق خانواده شد و اظهار داشت: متاسفانه رسانه‌های معاند همه نیرو و امکانات خود را به میدان آورده‌اند تا اساس و بنیان خانواده‌های ایرانی را متزلزل کنند و باید همه امکانات و توان خود را چه در حوزه فرهنگی، چه در حوزه توجه به اقتصاد و معیشت خانواده و چه در بخش حمایت‌های حقوقی و قضایی در امر صیانت از خانواده‌ها متمرکز کنیم.

در این جلسه اعضای شورای عالی بسیج حقوقدانان شامل مسئولین قضایی، دانشگاهی و اجرایی استان به ارائه نظرات و دیدگاه‌های خود در راستای دستورات جلسه پرداختند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار