کشت گندم قراردادی برای ماکارونی در ارزوئیه

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارزوئیه گفت: گندم کاران استان کرمان طی قراردادی با کارخانجات صنایع ماکارونی کشور، گندم سال زراعی جاری را تهیه می‌کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، امیری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارزوئیه گفت: سطح زیر کشت گندم شمال استان ۳۴ هزار هکتار بوده که میزان ۱۸ هزار هکتار آن در شهرستان ارزوئیه کشت شد.

امیری تصریح کرد:قریب به ۱۳ هزار هکتار از مزارع گندم شهرستان ارزوئیه مربوط به گندم دروم (مناسب ماکارونی) و ۵ هزار هکتار زیر کشت گندم نان با ارقام جدید و پر محصول بود.

او افزود: سطح زیر کشت مزارع تکثیر بذری در شهرستان ارزوئیه نیز بالغ بر ۱ هزار و ۳۵۰ هکتار بود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارزوئیه بیان داشت: متوسط عملکرد استان ۴هزار و ۷۷۰ کیلوگرم است که با عنایت به رحمت الهی و نزولات آسمانی، متوسط عملکرد در منطقه ارزوئیه بالای ۵ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم بود.

او با اشاره به کیفیت بالای گندم دوروم استان، تصریح کرد: صنایع ماکارونی کشور برای خرید، استان کرمان را ترجیح دادند که در این روش کشت، کارخانجات ماکارونی کشور اقدام به قرارداد با کشاورزان گندمکار کردند و در قرارداد عنوان شده بود که خرید کارخانجات به صورت نقدی بوده و ۱۰درصد بیش از نرخ تضمینی دولت گندم را خریداری می‌کنند.

امیری گفت: در کشت قراردادی، صنایع ماکارونی متعهد شده اند که به میزان بیش از ۵۰ هزار تن گندم دوروم کشاورزان را خریداری کنند که با توجه به خرید با نرخ ۱۰درصد بیش ازنرخ خرید تضمینی به لحاظ معیشتی ارزش افزوده‌ای بیش از ۱۳۰ میلیارد ریال برای کشاورزان داشت.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار