معاون امور اجتماعی بهزیستی خراسان جنوبی گفت: در سال ۹۸ بیشترین آسیب‌های اجتماعی استخراج شده از تماس‌های تلفنی با اورژانس اجتماعی اختلاف حاد خانوادگی بوده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، شیخانی معاون امور اجتماعی بهزیستی خراسان جنوبی گفت: بیشترین آسیب‌های اجتماعی استخراج شده از تماس‌های تلفنی با اورژانس اجتماعی (۱۲۳) اختلاف حاد خانوادگی با ۲۷ /۱۳ درصد در سال ۹۸ بوده است.

او با اشاره به اینکه کودک آزاری دومین آسیب اجتماعی با ۱۰/۱ درصد استان است، افزود: بعد از کودک آزاری، همسرآزاری با ۸۷ /۶ درصدو زوجین متقاضی طلاق با ۸/۸۷ از کل تماس‌ها را به خود اختصاص داده است.

شیخانی اظهار کرد: از مجموع ۱۱ هزارو ۹۷۹ تماس با شماره ۱۲۳، بیش از ۲۰ درصد کل تماس‌ها با مداخله تلفنی کارشناسان حل شده است.


بیشتر بخوانید


معاون امور اجتماعی بهزیستی خراسان جنوبی بیان کرد: از مجموع ۳ هزار ۲۷۲ مورد اعزام تیم سیار ۳۸.۶ درصد کل اعزام‌ها با مداخله حضوری کارشناسان در محل حل شده است.

او تصریح کرد: از مجموع ۳ هزار و ۲۷۲ مورد پرونده در مرکز مداخله در بحران ۸.۳۷ درصد کل پرونده‌ها با مداخله در مرکز و بازگشت به خانواده حل شده است.

شیخانی  ادامه داد: در خراسان جنوبی ۱۶ پایگاه خدمات اجتماعی وجود دارد، که مراجعین به این مراکز به سه شکل خود معرف، شناسایی و معرفی و ارجاع از سایر مراکز درون سازمانی و برون سازمانی هستند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی خراسان جنوبی افزود: در سال ۹۷، ۳ هزار و ۴۳۳ مورد و در سال ۹۸، ۳ هزار و ۵۵۵ مورد تشکیل پرونده جهت بهرمندی از خدمات پایگا‌های خدمات اجتماعی صورت گرفته است .

او در خصوص روند کار مراجعین به اورژانس اجتماعی، اظهار کرد: پس از تماس تلفنی با شماره ۱۲۳ و برقراری تماس حرفه‌ای با تماس گیرنده از سوی کارشناسان وضعیت فردی، خانوادگی، روانی و  جسمی فرد تماس گیرنده مورد ارزیابی قرار می گیرد.

شیخانی ادامه داد: حل مشکل با مداخله تلفنی کارشناسان و ارجاع به تیم سیار در صورت تشخیص بحرانی بودن وضعیت تماس گیرنده و ارجاع به مراکز مداخله از دیگر اقدامات اورژانس اجتماعی است.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار