محمد مازح که علیه دوروتی شیا حکم قضایی صادر کرده و مصاحبه او با رسانه‌های لبنانی را ممنوع کرده بود، استعفا کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المنار، محمد مازح، قاضی لبنانی که علیه دوروتی شیا، سفیر آمریکا در بیروت حکم قضایی صادر کرده و مصاحبه او با رسانه‌های لبنانی را ممنوع کرده بود، استعفا کرد.

استعفای قاضی مازح پس از آن صورت گرفت که او به کمیته بازرسی دستگاه قضایی لبنان فراخوانده شد تا درباره حکمش علیه سفیر آمریکا پاسخگو باشد. ارجاع پرونده مازح به کمیته بازرسی، او و جامعه وکلا و قضات لبنانی را ناراحت کرد. از این رو قاضی مازح با وجود حمایت مردمی و شمار زیادی از سیاستمداران لبنانی جریان ۸ مارس بر تصمیم خود مبنی بر استعفا پافشاری کرد، چرا که چنین برخوردی را اهانت به خود و آزادی دستگاه قضا می‌داند.

قاضی مازح با بیان اینکه بر اساس قوانین لبنان، این حکم را صادر کرده، گفت از حکم خود علیه سفیر آمریکا پشیمان نیستم، زیرا به وظیفه خود عمل کرده ام.

او گفت: با محکوم کردن سفیر آمریکا پیامی را به همه دادم که سفیر هیچ کشوری حق ندارد در امور داخلی لبنان مداخله کرده و سخنان تحریک آمیز علیه همزیستی مردم ما بزند.

اکنون تصمیم قبول یا مردود دانستن استعفای این قاضی شجاع، با ماری کلود نجم وزیر دادگستری لبنان است.

روز یکشنبه وزارت خارجه لبنان، «دوروتی شیا» سفیر آمریکا در بیروت را به دلیل طرح اظهارات تفرقه افکنانه  و مداخله در امور داخلی این کشور به این وزارتخانه فراخوانده بود.

سفیر آمریکا در لبنان روز جمعه در مصاحبه‌ای تلویزیونی مدعی شده بود سید حسن نصرالله تهدیدی برای ثبات لبنان است و از جنبش حزب‌الله به عنوان مانعی بر سر راه حل مشکلات اقتصادی این کشور یاد کرده بود.

پس از آن قوه قضائیه لبنان طی حکمی دوروتی شیا را از هرگونه اظهارنظر رسانه‌ای منع کرده بود. این حکم از سوی یکی از قضات منطقه‌ای در جنوب لبنان به دلیل اظهارات جنجالی سفیر آمریکا علیه دبیرکل حزب‌الله لبنان صادر شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار