قائم مقام معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: استفاده از ماسک از ۱۵ تیر ماه در اماکن عمومی اجباری می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سیدکاظم فرهمند قائم مقام معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با توجه شیوع موج دوم کرونا و برداشتن محدودیت‌ها از مردم می‌خواهیم که همچنان فاصله‌گذاری اجتماعی رعایت شود؛ از ۱۵ تیر استفاده از ماسک در اماکن عمومی اجباری خواهد شد.

او افزود: کسی که ماسک می‌زند برای سلامت خود و دیگران ارزش قائل می‌شود و اگر کسی نزد، از آن فرد بخواهیم که از ماسک استفاده کند.
 
قائم مقام مرکز بهداشت خراسان رضوی ادامه داد:  استفاده از ماسک در تمامی مشاغل به‌ویژه مشاغلی که با پخت و عرضه مواد غذایی اجباری است، با کسی که به عمد یا غیرعمد موجب به خطر افتادن سلامت مردم  شود به‌شدت برخورد می‌شود.
 
فرهمند با تأکید بر اینکه در تمامی مجموعه‌ها ورود افراد بدون ماسک ممنوع بوده و اگر تخلفی مشاهده شد مسئول آن مجموعه باید پاسخگو باشد، بیان کرد: بازرسان بهداشت محیط و حرفه‌ای این دانشگاه کنترل‌ و نظارت‌های محسوس و نامحسوس را از تمامی مجموعه‌ها دارند و در صورت مشاهده هرنوع تخلف و یا دریافت هرگونه شکایات مردمی بلافاصله رسیدگی، پیگیری و برخورد لازم را انجام می‌دهند.

او تصریح کرد: در این ایام بحرانی از مردم می‌خواهیم همچون گذشته به همکاری بسیارخوب خود با خادمان حوزه سلامت تا زمان خروج کامل از بحران کرونا ادامه دهند، مردم بدانند که اگر همکاری آنان نباشد تلاش‌ها و زحمات کادر درمانی کرونایی‌ها و کلیه خادمان حوزه سلامت به ثمر نمی‌نشیند.

قائم مقام مرکز بهداشت خراسان رضوی با بیان اینکه استفاده از ماسک در اماکن عمومی و فضا‌های سرپوشیده موجب کاهش چرخه انتقال می‌شود، تاکید کرد: توصیه مکرر ما همچون روز‌های گذشته خارج نشدن از منزل در مواقع غیرضرور است و همگان دیدیم که کاهش ۷۵ درصدی همکاری‌های مردمی موجب شروع موج دوم بحران کرونا در سراسر کشور شد.
 
انتهای پیام//ف.ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار