انعقاد ۴۹ قرارداد با سرمایه گذاران در شهرک صنعتی خرامه

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس از انعقاد ۴۹ قرارداد سرمایه گذاری با متقاضیان در شهرک صنعتی خرامه خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان که به ریاست معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس در شهرستان خرامه برگزار شد مسائل و مشکلات بخش تولید وصنعت شهرستان بررسی و تصمیماتی جهت رفع مشکلات اتخاذ شد.

همچنین اعضای ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان، با حضور در شهرک صنعتی خرامه از دو واحد صنعتی در آستانه راه اندازی که دچار مشکلات تامین منابع مالی و سرمایه درگردش بودند بازدید و بر لزوم تسریع در راه اندازی این واحد‌ها تاکید کردند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در این بازدید از انعقاد ۴۹ قرارداد سرمایه گذاری با متقاضیان در این شهرک صنعتی خبرداد.

احد فتوحی با اشاره به فراهم بودن زیرساخت‌ها در شهرک صنعتی خرامه گفت: مشوق‌های مناسبی از جمله معافیت‌های مالیاتی ۱۳ ساله، پرداخت اقساطی هزینه حق انتفاع در ۴۸ ماه و کاهش درصد سهم نقدی پرداخت حق انتفاع به میزان ۱۰ از کل مبلغ، اعمال می‌شود تا انگیزه‌های بیشتری برای سرمایه‌گذاران در بخش صنعت ایجاد شود.

او افزود: طرح‌های متعددی درزمینه توسعه و تکمیل زیرساخت‌ها در این شهرک صنعتی، از محل اعتبارات شرکت شهرک‌های صنعتی فارس انجام و بستر‌های لازم در بخش زیرساختی برای جذب سرمایه‌گذاران فراهم شده است.

فتوحی با بیان اینکه سایت استقرار اصناف مزاحم در این شهرک صنعتی نیز طراحی و در مرحله واگذاری به متقاضیان است، گفت: واگذاری زمین به اصناف بصورت فرآیند مزایده برگزارمی شود.وی همچنین مهمترین مشکل در زمینه توسعه این شهرک صنعتی را نیاز به آب اعلام و خواستار اختصاص مجوز جهت صدور یک حلقه چاه آب شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با اشاره به راه اندازی برخی واحد‌های صنعتی در این شهرک صنعتی درآینده‌ای نزدیک گفت:کارخانه تولید قیر در این شهرک صنعتی راه اندازی نیز شده است.

او در ادامه با اشاره به ایجاد طرح بزرگ صنعتی تولید کاغذ از کربنات کلسیم مذاکرات انجام شده توسط سازمان گسترش و نوسازی صنایع (ایدرو) برای در این شهرک صنعتی گفت: قرارداد انعقاد زمین برای اجرای این طرح منعقد شده است.

فتوحی هدف از اجرای این طرح راتوسعه سرمایه گذاری در مناطق کمتر توسعه یافته و ایجاد اشتغال اعلام کردو گفت: این طرح که با ظرفیت تولید سالانه ۲۰ هزار تُن کاغذ از کربنات کلسیم اجرا خواهد شد، دارای اثرات زیست محیطی مثبت بوده و باعث جلوگیری از قطع بی­رویه درختان می‌شود.

شهرک صنعتی خرامه ۹۷ هکتار مساحت دارد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار