هشدار گردان‌های القسام به صهیونیست‌ها؛

به محض اعلام طرح الحاق کرانه باختری به اسرائیل پاسخ سختی داده خواهد شد

گردان‌های مسلح القسام اعلام کردند اگر اسرائیل بخش‌هایی از کرانه باختری را تصاحب کند پاسخ سختی به این رژیم می‌دهند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، رزمایش‌های نظامی گردان‌های القسام بخش کوچکی از توان نظامی این گردان‌ها را نشان می‌دهد؛ زیرا این گردان‌های مسلح از سال‌ها پیش تاکنون در حال افزایش توان نظامی خود هستند.

خبرنگار این شبکه تلویزیونی در گزارشی از نوار غزه گفت: گردان‌های مسلح غزه می‌گویند تعداد نیرو‌های مجاهد و آموزش‌دیده آنها افزایش یافته و توان موشکی‌شان نیز از نظر کمی و کیفی پیشرفته‌تر شده است. گردان‌های مسلح القسام از این توان موشکی برای هرگونه درگیری احتمالی استفاده خواهند کرد به ویژه اگر اسرائیل زمین‌هایی از کرانه باختری را تصاحب کند از این موشک‌ها استفاده خواهد شد؛ زیرا به محض اعلام طرح الحاق کرانه باختری گردان‌های مسلح تهدید کردند به اسرائیل پاسخ سختی خواهند داد.

حازم قاسم، سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» در گفتگو با خبرنگار روسیا الیوم گفت: «الحاق کرانه باختری در واقع تلاشی برای شکست دادن اراده ملت فلسطین و جلوگیری از شرکت مردم فلسطین در رویارویی فراگیر است. البته همه تلاش‌های شکست خورده اسرائیل است و به نتیجه نخواهد رسید ما در جنبش حماس و نوار غزه در خط مقدم فعالیت‌های ملی و مقاومت فراگیر در برابر طرح استعماری الحاق کرانه باختری به اسرائیل خواهیم بود».

خبرنگار روسیا الیوم در ادامه گزارش خود گفت: آماده باش شاخه‌های نظامی در نوار غزه با طرح الحاق مرتبط است؛ این در حالی است که اسرائیل در اقدامی پیش دستانه حملات هوایی علیه پایگاه‌های گردان‌های مسلح فلسطین را به اجرا در می‌آورد و نظامیان اسرائیلی نیز در داخل نوار غزه حملات نظامی انجام می‌دهند. اما شرایط عمومی در نوار غزه به گونه‌ای است که این منطقه خود را برای درگیری جدیدی با اسرائیل آماده خواهد کرد.

خبرنگار روسیا الیوم افزود: ما وارد یکی از تونل‌های مجاهدان فلسطینی شدیم، در این تونل گلوله‌های خمپاره و موشک‌هایی انبار شده بود. طبق عادت گردان‌های نظامی فلسطینی هیچگونه تحرکات نظامی بر روی زمین ندارند تا از چشم‌ نظامیان اسرائیلی به دور باشند.

یکی از مجاهدان فلسطینی نیز در مصاحبه با خبرنگار روسیا الیوم از یکی از تونل‌های زیرزمینی گفت: «ما اتاق عملیات مشترک هستیم پاسخ واحد و یکپارچه‌ای به اسرائیل خواهیم داد و همه گردان‌های مقاومت تحت فرماندهی اتاق عملیات گردان‌های مقاومت اقدام خواهند کرد و دستور پاسخ اسرائیل از اتاق عملیات مشترک داده خواهد شد».

پیش از این قرار بود فرآیند الحاق کرانه باختری طی روز‌های آتی و در اول ژوئیه (امروز چهارشنبه) آغاز شود که ظاهرا عقب‌نشینی مقطعی تل‌آویو آغاز این اشغالگری را هم به تاخیر انداخته است.

مقاومت فلسطین نیز بامداد امروز در هشداری به رژیم صهیونیستی درباره عملیاتی شدن طرح الحاق، طی یک ساعت ۲۰ موشک به صورت متوالی به سمت دریا شلیک کرد.

شبکه «کان» رژیم صهیونیستی نیز با افشای جزئیات طرح الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری اعلام کرد که نقشه تهیه شده از سوی تل‌آویو اراضی بیشتری را نسبت به نقشه ارائه شده از سوی آمریکا در طرح موسوم به معامله قرن دربر می‌گیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار