قاتل فراری در دام پلیس فارس/کلاهبرداری با تبلیغ "وام بدون ضامن"

مهم‌ترین حوادث امروز ۱۱ تیرماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز چهارشنبه ۱۱ تیرماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

توقیف تریلی با ۲۵ میلیارد کالای قاچاق

فرمانده انتظامی استان فارس گفت: با تلاش مأموران یگان تکاور، یک تریلی حامل ۲۵ میلیارد ریال کالای قاچاق در گردنه "موک" توقیف شد.

سردار رهام بخش حبیبی فرمانده انتظامی استان فارس اظهار داشت: مأموران یگان تکاوری این فرماندهی هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در گردنه "موک" محور "شیراز- فیروزآباد" به یک دستگاه تریلی مظنون و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: در بازرسی از این خودرو ۲۱ دستگاه الکترو موتور صنعتی قاچاق که فاقد مدارک قانونی و گمرکی بود، کشف و در این رابطه یک متهم دستگیر شد.

این مقام ارشد انتظامی در استان فارس گفت: بنا به اظهار نظر کارشناسان مربوطه، ارزش این محموله قاچاق ۲۵ میلیارد ریال برآورد شده است.

به گفته فرمانده انتظامی استان فارس مبارزه بی امان با کالای قاچاق یکی از اولویت‌های اصلی این فرماندهی در سال جاری است.

قاتل فراری در دام پلیس فارس

رئیس پلیس آگاهی استان فارس از شناسایی و دستگیری عامل قتل ۲ نفر در یک نزاع دسته جمعی خبر داد.

سرهنگ کاووس حبیبی گفت: دی ماه سال گذشته فردی در استان تهران طی یک نزاع دسته جمعی دو نفر را به قتل رسانده و از صحنه متواری می‌شود.

او افزود: رسیدگی به پرونده و دستگیری قاتل به صورت نیابت قضایی در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفته و با انجام اقدامات فنی و پلیسی مشخص شد متهم فراری در اطراف یکی از شهرستان‌های استان فارس مخفی شده است.

رئیس پلیس آگاهی استان فارس تصریح کرد: متهم طی یک عملیات غافلگیرانه توسط مأموران دستگیر و در بازجویی‌های انجام گرفته، به انجام ۲ فقره قتل اعتراف کرد.

سرهنگ حبیبی گفت: تحقیقات تکمیلی پلیس در این خصوص ادامه دارد.

نجات یک زن از زیر آوار در شیراز

 رئیس سازمان آتش نشانی شیراز گفت: زن جوانی که حین خاکبرداری، زیر آوار مانده بود، با تلاش ماموران آتش‌نشانی نجات پیدا کرد.

محمدهادی قانع گفت: بر اثر گودبرداری غیر اصولی در شیراز، یک ساختمان ۲ طبقه فروریخت و این حادثه موجب بروز مشکل برای اعضای یک خانواده و زیر آوار ماندن یک زن جوان شد.

او با بیان اینکه تلاش آتش نشانان منجر به نجات زن شد، گفت: این حادثه ساعت ۱۳ و ۳۰ دقیقه روز سه شنبه ۱۰ تیر به آتش‌نشانی شیراز اعلام و بلافاصله تیم‌هایی از سه ایستگاه به همراه تیم تجسس به محل اعزام شدند.

قانع با یادآوری اینکه محل وقوع حادثه کوچه ۱۵ خیابان کاوه در شیراز بود، گفت: طی این حادثه یک ساختمان دو طبقه مسکونی که در مجاورت ملک گودبرداری شده قرار داشت، تخریب شده و درون محوطه گودبرداری ریخته بود.

او دلیل ریزش ساختمان را گودبرداری غیراصولی اعلام و خاطرنشان کرد: اقدام به موقع نیرو‌های آتش نشانی، اعضای خانواده در همان لحظات اولیه از محل آوار خارج شدند، افزود: با توجه به اعلام گرفتارشدن زن جوان در زیر آوار ساختمان، عملیات جستجو به سرعت توسط تیم‌های تخصصی نجات ادامه پیدا کرد که خوشبختانه پس از دست یابی به موقعیت وی در زیر آوار و برداشتن خاک و نخاله ها، زن مصدوم نچات پیدا کرد.

رئیس آتش‌نشانی شیراز تاکید کرد که قبل از هرگونه اقدام به ساخت و ساز، باید در زمینه انجام محاسبات و اقدامات ایمنی، دقت لازم لحاظ شده و از وقوع اینگونه حوادث ممانعت شود.

۸۶ کیلو تریاک در خودرو اِل نود

با توقیف یک دستگاه خودرو اِل ۹۰، ۸۶ کیلو تریاک توسط مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر کشف شد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان فارس اظهار داشت: مأموران این پلیس هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در یکی از ورودی‌های شهر شیراز، به یک دستگاه خودرو ال ۹۰ مظنون و آن را متوقف کردند.

سرهنگ عبدالله خسروانی افزود: در بازرسی از این خودرو، ۸۶ کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک کشف و در این رابطه یک متهم دستگیر شد.

او گفت: متهم به همراه خودرو و مواد مخدر مکشوفه به منظور سیر مراحل قانونی به مقر پلیس مبارزه با مواد مخدر انتقال داده شد.

کلاهبرداری با تبلیغ "وام بدون ضامن"

رئیس پلیس فتا استان از دستگیری زوج جوانی که با تبلیغ وام بدون ضامن در یکی از سایت‌های آگهی محور اقدام به کلاهبرداری از شهروندان کرده بودند، خبر داد.

سرهنگ حشمت سلیمانی اظهار داشت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی با عنوان اعطای وام فوری بدون ضامن از وی کلاهبرداری کرده است، رسیدگی به این موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

او گفت: شاکی در فضای مجازی با دیدن آگهی گرفتن وام در کمترین زمان و بدون ضامن در یکی از سایت‌های آگهی محور با فرد درج کننده آگهی تماس برقرار و متهم با شگرد‌های خاص و مهندسی اجتماعی، اعتماد شاکی را جلب و اقدام به کلاهبرداری از وی کرده است.

رئیس پلیس فتا استان فارس افزود: پس از جلب اعتماد شاکی، وی طی سه نوبت اقدام به واریز مبلغ ۶۵۰ میلیون ریال به حساب متهم نموده و پس از واریز وجه دیگر پاسخگوی تماس‌های شاکی نبوده است.

سرهنگ سلیمانی گفت: با بررسی‌های فنی و اقدامات تخصصی، متهمان در یکی از شهرستان‌های استان مورد شناسایی قرار گرفته و دستگیر شدند.

او گفت: معمولاً افرادی که با این شگرد از شهروندان کلاهبرداری می‌کنند ابتدا با ارائه فرم‌ها و قرارداد‌های مختلف اقدام خود را قانونی جلوه داده و اعتماد افراد را جلب می‌کنند، به طوری که شهروندان فریب می‌خورند و اقدام به تکمیل فرم‌ها و ارسال مدارک خود و واریز مبالغی به حساب فرد می‌کنند.

این مقام مسئول با بیان اینکه متقاضیان دریافت وام حتماً به بانک مراجعه کنند و به هیچ عنوان به تبلیغاتی که در فضای مجازی و یا شبکه‌های اجتماعی می‌شود اعتماد نکنند، گفت: شهروندان اطلاعات خود را با پر کردن فرم‌های جعلی در اختیار اینگونه افراد نگذارند.

رئیس پلیس فتا استان فارس از کاربران فضای مجازی درخواست کرد: در صورت مشاهده موارد مشکوک موضوع را سریعاً از طریق وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir "بخش ارتباطات مردمی" یا از طریق شماره تلفتن ۰۷۱۲۱۸۲۷۸۰۵ گزارش کنند.

افزایش ۸۰ درصدی کشفیات پلیس فتا در کازرون

فرمانده انتظامی کازرون از افزایش ۸۰ درصدی کشفیات جرایم سایبری توسط پلیس فتا در ۳ ماهه نخست سال جاری خبر داد.

سرهنگ محمد عبادی نژاد گفت: با تلاش کارشناسان پلیس فتا کشفیات جرایم سایبری در ۳ ماهه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، ۸۰ درصد افزایش یافته است.

او، کلاهبرداری اینترنتی، هتک حیثیت، نشر اکاذیب و انتشار تصاویر خصوصی افراد را از جمله جرائمی دانست که در سال جاری بیشترین فراوانی را در پرونده‌های پلیس فتا داشته اند.

سرهنگ عبادی نژاد عدم آگاهی کاربران نسبت به عواقب نشر و ارسال مطالب کذب و توهین آمیز، به اشتراک گذاشتن اطلاعات شخصی و خصوصی در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی را از دلایل افزایش اینگونه جرائم برشمرد و به شهروندان هشدار داد: از اشتراک‌گذاری اطلاعات شخصی خود در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی خودداری کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون به شهروندان توصیه کرد: نسبت به فعال سازی رمز پویا (رمز یک بارمصرف اینترنتی) اقدام و در خرید‌های اینترنتی حتما از آن استفاده کنند.

او افزود: با توجه به فعال شدن رمز پویا و روی آوردن مجرمان سایبری به کلاهبرداری اینترنتی از طریق درج آگهی در سایت‌های تبلیغاتی و همچنین کلاهبرداری تلفنی و پیامکی به عنوان برنده شدن افراد در قرعه کشی خوش حسابی همراه اول و ایرانسل و... شهروندان فریب افراد شیاد را نخورند و در انتخاب و نگهداری رمز اول کارت خود نهایت دقت را داشته باشند.

دستگیری ۲ سارق اماکن خصوصی در "فیروزآباد"

فرمانده انتظامی فیروزآباد از شناسایی و دستگیری ۲ سارق اماکن خصوصی با ۱۷ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ مهدی جوکار گفت: در پی وقوع سرقت از اماکن خصوصی حوزه شهرستان فیروزآباد، شناسایی و دستگیری سارق و یا سارقان در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

او افزود: با اقدامات پلیسی و بررسی فنی صحنه وقوع جرم، ماموران موفق به شناسایی ۲ سارق سابقه دار شده و با هماهنگی مقام قضائی آنان را طی یک عملیات غافلگیرانه در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی فیروزآباد اظهار داشت: در تحقیقات انجام شده، متهمان به ۱۷ فقره سرقت اماکن خصوصی اعتراف و پس از تکمیل پرونده روانه دادسرا شدند.

دستبند قانون بر دستان خرده فروشان مواد مخدر

فرمانده انتظامی فسا از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و دستگیری ۵۷ خرده فروش مواد مخدر در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ فرج رستمی اظهار کرد: طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در راستای پاسخگوئی به مطالبات شهروندان و با بکارگیری نیرو‌های پلیس سطح شهرستان و پیگیری‌های دقیق و عملیاتی به کشف و دستگیری متهمان سابقه دار منتهی شد.

او ادامه داد: با شناسایی پاتوق‌ها و مخفیگاه خرده فروشان مواد مخدر، طی چند عملیات جداگانه مقدار ۱۱ کیلو و ۶۶۲ گرم انواع مواد مخدر کشف و ۵۷ متهم در این رابطه دستگیر و روانه دادسرا شدند.

سرهنگ رستمی با قدردانی از تعامل و مشارکت مردمی در اجرای طرح‌های مختلف انتظامی، خاطر نشان کرد: این گونه طرح‌ها با هدف افزایش احساس امنیت عمومی به طور مستمر در سطح شهرستان اجرا می‌شود.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار