معاونت سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی از توقف صادرات تخم مرغ استان به سایر کشور‌ها خبر داد.

بخشی معاونت سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: در سه ماهه نخست امسال حدود یک میلیون و ۵۰ هزار کیلو گرم به ارزش ۵۶۷ هزار و ۶ دلار صادرات تخم مرغ بوده که این میزان به کشور‌های افغانستان، عراق و عمان صادر شده است.

او افزود: صادرات تخم مرغ در ۳ ماهه ابتدای سال که ممنوعیت صادرات وجود نداشت نسبت به مدت مشابه پارسال ۶۰ درصد افزایش یافته است.

بخشی اظهار کرد: در ۳ ماهه ابتدای امسال بیش از ده مورد انواع صادرات دام و فرآورده‌های خام دامی از مبدا خراسان جنوبی به مقصد کشور‌های مختلف با ۱۲۴ مجوز بین المللی صادر شده است.

معاونت سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی عنوان کرد: بررسی دقیق محموله‌های صادراتی به لحاظ داشتن شرایط بهداشتی از جمله مواردی است که نقش زیادی در سلامت جامعه و اقتصاد کشور دارد.

او ادامه داد: پذیرش محموله‌های صادراتی مرتبط با دام و طیور جمهوری اسلامی در دیگر کشور‌ها منوط به داشتن گواهی معتبر دامپزشکی است که نقش نظارت‌های بهداشتی قرنطینه‌ای اعمال شده از سوی دامپزشکی نقش مهمی در رونق و توسعه صادرات محصولات مرتبط با دام و طیور را دارد.


بیشتر بخوانید


بخشی بیان کرد: مجوز صادرات محموله‌ها پس از اعمال نظارت‌های لازم و هماهنگی با سایر دستگاه‌های تنظیم بازار استان از طریق سامانه یکپارچه قرنطینه دامی سازمان دامپزشکی کشور به صورت آنلاین صادر می شود.

معاونت سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: اداره کل دامپزشکی برای تسهیل صادرات گام‌های مؤثری برداشته که نظارت و صدور گواهی بهداشتی دامپزشکی برای محموله‌های صادراتی ازجمله این اقدامات است.

او با اشاره به این که در سه ماهه نخست امسال یک میلیون و ۲۸۴ هزار و ۲۷۴ قطعه جوجه یک روزه به ارزش ۵۶۱ هزار و ۸۷۰ دلار از خراسان جنوبی به کشور افغانستان صادر شده است عنوان کرد: این میزان در مدت مشابه پارسال صفر بوده است.

بخشی افزود: در طول این مدت ۴۶۴ هزار و ۳۸۰ کیلو گرم مرغ نیز به ارزش یک میلیون و ۱۶۰ هزار و ۹۵۰ دلار به کشور افغانستان صادر شده است.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار