سرپرست معاونت میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کرمانشاه از اتمام عملیات مرمت مسجد نظام خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ داود حسنی سرپرست معاونت میراث‌فرهنگی استان کرمانشاه گفت : با توجه به نیاز‌های منحصر به فرد مسجد  تاریخی نظام و بر اساس تخصیص اعتبار لازم، عملیات مرمتی مسجد نظام شامل عملیات استحکام‌بخشی، بازسازی و مرمت کاشی‌کاری‌ها، تعمیر و مرمت سقف با اختصاص اعتبار ۵۰۰ میلیون ریال به پایان رسید.

او گفت : تعمیر بخش‌های آسیب‌دیده مسجد از جمله مرمت آجرکاری‌های آسیب‌دیده، تعمیرات سقف، دیوارکشی، اجرای نما، دفع رطوبت، تعویض تیر‌های آسیب‌دیده، اجرای خرپشته، مرمت اندود‌های آسیب دیده، سردر‌های ورودی مسجد، در سه طرح جداگانه به اتمام رسید.

داود حسنی افزود: در کنار طرح‌های بزرگ مرمتی مسجد نظام، در دفتر فنی این اداره‌کل در طرح‌های جداگانه با توجه به آسیب‌هایی که به در‌ها و پنجره‌های این مسجد تاریخی وارد شده بود، کار مرمت پنجره‌های چوبی مسجد را آغاز و با همیاری هنرمندان هنر‌های سنتی، در و پنجره‌های جدید و متناسب با سبک معماری مسجد نصب شد.

مسجد نظام از دوران قاجار در خیابان مدرس، محله فیض‌آباد، کوچه نظام، بن‌بست نظام واقع شده و در تاریخ ۲۲ اسفند ۱۳۸۵ با شماره ثبت ۱۸۱۲۵ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.