مهم‌ترین حوادث امروز چهارشنبه یازدهم تیرماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،مهمترین حوادث امروز چهارشنبه یازدهم تیرماه سال ۹۹ را میتوانید در این بسته خبری بخوانید.

توقیف ۲۳ هزار لیتر سوخت قاچاق در ایرانشهر

فرمانده انتظامی شهرستان "ایرانشهر" از توقیف یک دستگاه تریلی حامل ۲۳ هزار لیتر سوخت قاچاق خبر داد.

سرهنگ "محمود سعادتی گفت: ماموران پاسگاه انتظامی "مسجد حضرت ابوالفضل (ع) شهر "بزمان" حین کنترل خودرو‌های عبوری در محور " ایرانشهر-بم "به یک دستگاه تریلی مشکوک شده و برای بررسی بیشتر آن را متوقف کردند.

او  ادامه داد: ماموران این فرماندهی پس از متوقف کردن خودرو در بازرسی از آن ۲۳ هزار و ۶۰۰ لیتر سوخت قاچاق از نوع "نفتگاز" کشف کردند.

سرهنگ سعادتی با اشاره به توقیف خودرو تریلی خاطر نشان کرد: راننده متخلف پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مقام قضائی معرفی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان "ایرانشهر" با تاکید بر عزم پلیس در برخورد با قاچاق سوخت و فرآورده‌های نفتی از مردم خواست در صورت اطلاع از فعالیت‌های قاچاقچیان سوخت، مراتب را از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

عدم توجه به جلوی راننده پژو یک کشته برجای گذاشت

رئیس پلیس راه جنوب  سیستان و بلوچستان  از برخورد پژو ۴۰۵ با عابر پیاده در محور "کنارک -چابهار" و مرگ عابر خبر داد.

سرهنگ "مصطفی کول زاده" رئیس پلیس راه جنوب استان سیستان و بلوچستان  گفت:یک فقره تصادف فوتی در کیلومتر ۱۳ محور "کنارک - چابهار " به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام و بلافاصله گشت تصادفات پلیس راه به همراه نیرو‌های امدادی برای بررسی موضوع به محل حادثه اعزام شدند.

او  افزود: در بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد یک دستگاه پژو ۴۰۵ با یک عابر پیاده به شدت برخورد کرده است.

رئیس پلیس راه جنوب استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در این حادثه متأسفانه عابر پیاده بر اثر شدت جراحات در دم جان سپرد.
سرهنگ کول زاده علت تامه این حادثه را عدم توجه به جلوی راننده پژو اعلام کرده است.

جمع آوری ۱۳ خرده فروش و معتاد متجاهر در "کنارک"

فرمانده انتظامی شهرستان کنارک از اجرای طرح پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز و جمع آوری ۱۰ معتاد متجاهر و دستگیری ۳ خرده فروش مواد مخدر خبر داد.

سرهنگ " غلامرضا شهرکی گفت: در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرائم، طرح پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز در سطح شهرستان به مدت ۲۴ ساعت به اجرا شد.

این مقام انتظامی افزود: در این طرح پلیس مبارزه با مواد مخدر پس از شناسایی چند پاتوق معتادان پرخطر با همکاری دیگر رده‌های عملیاتی طی چند عملیات مجزا وارد عمل شده و ضمن جمع آوری ۱۰ معتاد متجاهر و دستگیری ۳ خرده فروش مقادیری انواع مواد مخدر و آلات استعمال کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان کنارک با تقدیر از همکاری خوب مردم در اجرای این طرح خاطر نشان کرد: متهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

دستگیری سارق حرفه‌ای کابل‌های برق با ۷ فقره سرقت

با هوشیاری ماموران کلانتری ۱۱ شهرستان "هیرمند" سارق حرفه‌ای کابل برق دستگیر و ۷ فقره سرقت کشف شد.

سرهنگ "حسینعلی سنچولی" فرمانده انتظامی شهرستان هیرمند گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت کابل برق در مناطق حاشیه شهر هیرمند، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی شهرستان قرار گرفت.

او افزود: ماموران کلانتری ۱۱ شهرستان هیرمند پس از چندین شبانه روز گشت زنی هدفمند سرانجام سارق را روز گذشته هنگام سرقت در حال سرقت شناسایی و قبل از فرار از محل در اقدامی ضربتی دستگیر کردند.

سرهنگ سنچولی تصریح کرد: متهم که فردی معتاد و سابقه دار است در بازجوئی‌های به عمل آمده به ۵ فقره سرقت کابل و ۲ فقره سرقت ترانس‌های برق در سطح شهرستان هیرمند اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان هیرمند خاطر نشان کرد: متهم پس از تکمیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

دستگیری سارق حرفه‌ای لوازم داخل خودرو با ۵ فقره سرقت

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان زابل از دستگیری سارق حرفه‌ای لوازم درون خودرو با ۵ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ"غلامرضا میرشکاری گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت لوازم درون خودرو در سطح شهر زابل، رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران دایره تجسس کلانتری ۱۲ قرار گرفت.

او افزود: ماموران کلانتری ۱۲ با بررسی محل‌های سرقت و یک سری تحقیقات میدانی به فردی سابقه دار مظنون و پس از جمع آوری ادله و مستندات کافی با هماهنگی قضائی او را دستگیر و در بازرسی از مخفیگاهش تعداد ۳ عدد موتورکولر آبی، ۶ عدد پمپ آب کولرآبی، یک عددباطری خودرو، یک دستگاه ضبط وپخش خودرو، یک عدد دوچرخه، ۲ عددجک خودروی سنگین و انواع آچار وشیرآلات مختلف به ارزش تقریبی ۱۵۰ میلیون ریال کشف کردند.

سرهنگ میرشکاری تصریح کرد: متهم ۳۲ ساله در بازجوئی‌های به عمل آمده در مواجهه با ادله پلیسی و مستندات کشف شده به ۴ فقره سرقت لوازم داخل خودرو و یک فقره سرقت منزل اعتراف کرد.

او با اشاره به معرفی متهم به مقام قضائی از شهروندان خواست موارد ذیل را در پیشگیری از سرقت جدی بگیرند:

۱- اتومبیل خود را به لوازم ایمنی ضد سرقت مانند:سیستم دزدگیر، قفل فرمان، قفل پدال، سوئیچ مخفی و سایر لوازم تاخیری و بازدارنده مجهز کنید.

۲- از نصب تزئینات اضافی و گران قیمت بر روی خودرو خودداری کنید.

۳- از پارک کردن خودروی خود درمکان‌های ناامن، کم تردد، خلوت و تاریک خودداری کنید.

۴- به هنگام پارک اتومبیل حتی المقدوراز پارکینگ‌های مطمئن و قابل اطمینان استفاده نمائید.

۵- در مسافرت برای استراحت شبانه درطول مسیر از محل‌های مطمئن مانند زائرسرا حتی الامکان جنب استگاه پلیس و مانند آن استفاده نمائید.

۶- هنگام تعویض چرخ پنچر شده یا بر طرف نمودن نقص فنی و به هنگام بروز تصادف به خصوص هنگامیکه احتمال ساختگی بودن آن متصور است سوئیچ را برداشته و پس از پیاده شدن درب خودرو را قفل کنید.

۷- اتومبیل خود را حتی برای لحظه‌ای کوتاه روشن ترک نکنید و از قفل بودن درب‌ها و بالا بودن شیشه‌ها اطمینان حاصل کنید.

۸- در صورت بروز نقص فنی اتومبیل، آنرا دراختیار تعمیرگاه‌های معتبر قرارداده و سوئیچ را حتما به خود تعمیر کارکه مورد اطمینان میباشد تحویل دهید.

۹- هنگام ترک اتومبیل ازبجای گذاشتن کیف پول، گوشی تلفن همراه، رادیو پخش، اسناد و مدارک و هر گونه لوازم و اموال با ارزش در داخل اتومبیل که باعث تحریک سارقان می‌شود پرهیز نمائید.

۱۰- تا حد امکان سعی کنید خودروی خود را در پارکینگ‌های دارای نگهبان پارک کنید.

واژگونی پژو ۴۰۵ در محور"ایرانشهر-سرباز" با یک کشته و ۲ مجروح

واژگونی یک دستگاه پژو ۴۰۵ در محور " ایرانشهر-سرباز "، یک کشته و ۳ مجروح برجای گذاشت.

سرهنگ "مصطفی کول زاده" رئیس پلیس راه جنوب استان سیستان وبلوچستان   گفت: روز گذشته یک فقره تصادف فوتی در کیلومتر ۲۰ محور ایرانشهر-سرباز محدوده روستای" سوراب" به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام و بلافاصله تیم گشت تصادفات پلیس راه به همراه نیرو‌های امدادی برای بررسی موضوع به محل حادثه حاضر شدند.

او افزود: در بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد یک دستگاه پژو ۴۰۵ با ۳ سرنشین از جاده منحرف و واژگون شده است.

سرهنگ کول زاده تصریح کرد: در این حادثه متاسفانه یکی از سرنشین خودرو در دم فوت و راننده و سرنشین دیگر آن نیز مجروح و با کمک نیرو‌های امدادی به مراکز درمانی منتقل شدند.

رئیس پلیس راه جنوب استان سیستان وبلوچستان خاطر نشان کرد: کارشناس پلیس راه علت حادثه را تخطی از سرعت مطمئنه و ناتوانی راننده در کنترل وسیله نقلیه اعلام کرده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار