ادامه محکومیت‌های جهانی طرح تجاوزکارانه صهیونیستی-آمریکایی؛

سفیر اتحادیه عرب در روسیه: طرح الحاق، راهکار دو دولتی را از بین می‌برد

سفیر اتحادیه عرب در روسیه در سخنانی درباره طرح الحاق هشدار داد و آن را مانعی در برابر راهکار دو دولتی عنوان کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سفیر اتحادیه عرب در روسیه در سخنانی در خصوص طرح الحاق کرانه باختری رود اردن به سرزمین‌های اشغالی هشدار داد و اعلام کرد این مسأله فرصت اجرای راهکار ایجاد دو کشور را در آینده از میان می‌برد.

جابر حبیب، سفیر اتحادیه عرب در روسیه در مصاحبه‌ای با خبرگزاری اسپوتنیک، در خصوص آخرین تحولات اسرائیل برای الحاق کرانه باختری صحبت کرد. او در خصوص دیدگاه خود در خصوص درگیری‌های عربی- اسرائیلی پس از این تغییرات مهم گفت: اقدامی که اسرائیل قصد دارد تا با الحاق سرزمین‌های اشغالی اتخاذ کند، نقض آشکار قانون بین الملل و اصول قانون بین الملل محسوب می‌شود. تصویب این اقدام بدون هیچ مجازات و یا تبعاتی، به منزله تشویق اسرائیل و طرف‌های دیگر بر اتخاذ اقداماتی خواهد بود که با قانون بین الملل در تعارض است. از همین رو، سیاست الحاق در جوهره خود حمله به اعتبار، اثربخشی و حقوق بین الملل و سیستم مشروعیت جهانی و نیز اجازه فعالیت دادن به منطق زور است.

او در ادامه تصریح کرد: با اجرایی شدن این قانون، راهکار ایجاد دو دولت غیرعملی خواهد شد و تمام اهمیت خود را برای فلسطینی‌ها را از دست خواهد داد؛ جایگزین راهکار ایجاد دو دولت، ایجاد کشوری واحد با تمام پیچیدگی‌های آن برای تمامی طرف‌هاست.

سفیر اتحادیه عرب در ادامه تأکید کرد: طرح الحاق تنها به معنای نابودی راهکار دو دولتی در برهه فعلی نبوده؛ بلکه فرصت‌های آینده را نیز از بین می‌برد.

او در ادامه تصریح کرد: با توجه به وضعیت اقتصادی و سیاسی فعلی منطقه و جهان به دلیل شیوع کرونا، طرح اشغال جدید مانند جرقه‌ای خطرناک و تهدیدکننده برای تنش و آشوب است که تنها محدود به اراضی فلسطینی نخواهد شد.

حبیب جابر در ادامه گفت، اتحادیه عرب از تمامی طرف‌های بین‌المللی و منطقه‌ای می‌خواهد با اعمال فشار واقعی بر رژیم صهیونیستی در این مرحله سخت، به این رژیم تفهیم کنند که طرح مذکور تبعات و پیامد‌های زیادی برای این رژیم در بر خواهد داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار