مدیرکل میراث‌ فرهنگی، صنایع ‌دستی و گردشگری استان فارس در بازدید از ستاد بازسازی عتبات عالیات با مسئول این نهاد مردمی دیدار کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مصیب امیری مدیرکل میراث‌ فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان فارس در دیدار با مسئول نهاد مردمی ستاد بازسازی عتبات عالیات گفت: هنرمندان رشته‌های مختلف معماری، حجاری، کاشی‌کاری، خاتم‌ساز، منبت‌کاری، قلم‌زنی و درودگری استان با علاقه به اهل بیت (ع) در ساخت، بازسازی و نگهداری عتبات مقدسه ایران و عراق مشارکت فعال دارند.

او، بیان کرد: صنعتگران صنایعدستی با کاشی هفت‌رنگ، آینهکاری و خاتم ‌سازی، زیبایی محسور‌ کننده‌ای به حرم‌های معصومان، امامزادگان (ع) ، امامان و اماکن مذهبی بخشیده‌اند.

امیری از تمامی هنرمندان و صنعتگران زحمت‌کش، مسئول و کارکنان ستاد بازسازی عتبات عالیات شعبه استان  قدردانی کرد.

سرهنگ اسکندر قاسمی مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان فارس  نیز به تشریح اقدامات و فعالیت‌های این نهاد پرداخت و کار و هنر صنعتگران و هنرمندان صنایعدستی  در بازسازی و نمایش دادن جلوه‌های زیبای هنری حرم‌های اهل بیت (ع) را  با اهمیت دانست.

او، تصریح کرد: ستاد بازسازی عتبات عالیات بدون بودجه دولتی و فقط با نذورات و کمک‌های مردمی به ایجاد فضاهای جدید در عتبات عالیات می‌پردازد و حفظ و احیای اماکن مقدسه و آثار میراث فرهنگی را نیز به عهده دارد.

سرهنگ قاسمی با اهداء لوح تقدیر و تندیس متبرک حرم های عتبات عالیات از همکاری‌ مدیرکل میراث‌ فرهنگی، صنایع‌دستی  و گردشگری استان تقدیر کرد.

انتهای پیام/ت

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.