متخصص بیماری‌های عفونی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: اهدای پلاسما به هیچ عنوان ضرری برای افراد ندارد و بهبود یافتگان صرفا با مصرف مقداری مایعات پلاسمای اهدا شده را جبران می‌کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، مجتبی یعقوبی، متخصص بیماری‌های عفونی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: اهدای پلاسما به هیچ عنوان ضرر و عوارضی برای افراد ندارد و بهبود یافتگان صرفا با مصرف مقداری مایعات پلاسمای اهدا شده را جبران می‌کنند. اهدای پلاسما حدودا ۴۵ دقیقه زمان می‌برد و پس از جداسازی پلاسما، خون مجدد به بدن فرد اهدا کننده باز خواهد گشت.

او افزود: اگر فردی پس از ابتلا به بیماری کووید ۱۹ بهبودی یابد به احتمال زیاد مقادیر زیادی از این آنتی‌بادی‌ها در پلاسمای خونش وجود دارد. بخشی از پلاسما فرد بهبود یافته را گرفته و آن‌را به بیماران با بیماری شدید تزریق می‌کنیم و امیدواریم که این آنتی‌بادی‌ها سیستم ایمنی بدن بیمار را تحریک کنند تا ویروس را پیدا کرده و شروع به از بین بردن آن کنند.

متخصص بیماری‌های عفونی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی البرز افزود: اگر ما بتوانیم پادتن‌هایی که علیه ویروس مقابله می‌کنند را زودتر وارد بدن فرد بیمار کنیم می‌توانیم این بیمای را کنترل کنیم.

انتهای پیام / ر. خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.