رییس سازمان صمت از شناسایی ۷۰۰میلیون تن ذخیره سنگ آهک در خراسان شمالی خبر داد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،   رییس سازمان صنعت معدن و تجارت خراسان شمالی با اشاره به اهمیت و توجه به بخش تولید که موتور محرکه اقتصاد کشور است گفت:حدود۱۹۰پروژه در سه کارگروه تخصصی در سازمان برنامه و بودجه تدوین شده بود که ۳۲پروژه دولتی و ۱۵۸ پروژه در بخش خصوصی تدوین شده است.

رضا فیروزه با اشاره به اینکه از این ۱۵۸پروژه ۴۰مورد در حوزه صنعت معدن و تجارت است افزود:این پروژه‌ها با کمک اسناد فرا دستی، سند توسعه استان و سند آمایش ارزیابی می شود.

فیروزه با بیان اینکه اعتبار جواز‌های صادر شده حدود ۵هزارو ۶۰۰میلیارد تومان است گفت:۵هزار میلیارد تومان جواز از ابتدای سال قبل تا کنون صادر کرده ایم که تعداد ۹۵جواز صادر شده در سال جدید می‌باشد؛ و ارزش این جواز‌ها بیش از ۳هزار میلیارد تومان می‌باشد.

رییس سازمان صمت با اشاره به شناسایی فرصت‌های سرمایه گذاری استان در سفر ریاست جمهوری در سال گذشته عنوان کرد:تفاهم نامه‌هایی در زمینه ایمیترو بالغ بر ۶هزارو۵۰۰میلیارد تومان داشته ایم که شش بند از آن مربوط به توسعه فاز دوم آلومینای جاجرم، شمش آلومینا، و فرآوری معدن و شمش منیزیم بوده است که حدود ۱۲هزار اشتغال در جواز‌های صادر شده رقم خورده است.


بیشتر بخوانیدانتقاد استاندار از بد قولی‌ها در رسیدگی به وضع معدن آلبلاغ 


فیروزه با اشاره به اینکه توجه مدیران به سرمایه گذاری‌های کلان باعث افزایش اشتغال در استان و تولید درآمد ناخالص ملی میشود افزود:از ابتدای سال ۹۸تا کنون پراکندگی جغرافیایی سرمایه گذاری در استان خوب بوده است.

او با بیان اینکه جواز تولید قرص و شربت استامینی فون در شهرستان مانه و سملقان صادر شده است گفت:حدود ۹۰۰میلیارد تومان سرمایه گذاری برای این پروژه در دستور کار قرار دارد و بیش از ۵۱۲ فرصت شغلی در استان بوجود آمده است.

رییس سازمان صنعت معدن و تجارت استان اضافه کرد:در شهرستان گرمه جواز تولید شمش منیزیم از معادن دولومیت و در شهرستان راز و جرگلان تولید پودر میکرونیزه برای فراوری معادن باریتو کلسیم صادر شده است که برای پروژه گرمه حدود ۲۵۰میلیارد تومان به صندوق توسعه ملی معرفی شده.

او در ادامه به پروژه تولید کاغذ از سنگ اهک گرانول کربنات کلسیم در فاروج خبر داد و گفت :خراسان شمالی میتواند به پایتخت تولید کاغذ در کشور تبدیل شود.

او افزود:۷۰۰میلیون تن سنگ آهک ذخیره شده در فاروج شناسایی شده است و سالیانه ۳۰هزار تن کاغذ بالغ بر ۲۴۶میلیارد تومان سرمایه گذاری در این پروژه تولید می شود که حدود ۱۱۲نفر را مشغول به کار میکند.

فیروزه در ادامه به صدور جواز برای کاشی و سرامیک سمنگان که بالغ بر ۱۰۰میلیارد تومان به صندوق توسعه ملی معرفی شده است اشاره کرد و گفت:در شهرک صنعتی سیساب با مشارکت فعالانی از ایتالیا فراوری سنگ‌های تزیینی و مرمر در دستور کار قرار گرفته است.

او در پایان به فعال سازی معادن کوچک و ساماندهی معدن آلبلاق اسفراین اشاره کرد و گفت:تفاهم نامه‌ای با ایمیترو برای اکتشاف و توسعه راه دسترسی و برق کشی شش معدن در خراسان شمالی صادر شده است.
انتهای پیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.