مدیرعامل نیروگاه بندرعباس از پایان تعمیر واحد شماره ۳ نیروگاه بندرعباس خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، مدیرعامل نیروگاه بندرعباس گفت: با تلاش‌های بی وقفه و شبانه روزی متخصصان و پس از انجام موفقیت آمیز تعمیرات اساسی، واحد شماره ۳ نیروگاه بندرعباس به شبکه سراسری برق کشور وصل شد.

سلیمی افزود: واحد شماره ۳ این نیروگاه آذرماه سال گذشته برای تعمیرات اساسی از مدار خارج شده بود که به همت متخصصان نیروگاه پس از حدود ۶ ماه به مدار بازگشت.

او با اشاره به اجرای تعمیرات اساسی واحد ۳۲۰ مگاواتی شماره ۳ بخار و همچنین رفع چالش‌ها و مشکلات فنی سایر واحد‌های نیروگاه طی ماه‌های اخیر، ارتقای سطح آمادگی این نیروگاه و تداوم خدمت رسانی به مردم به ویژه در فصل تابستان و ایام پیک مصرف برق را مهمترین رویکرد این مجموعه تولیدی عنوان کرد.

مدیرعامل نیروگاه بندرعباس افزود: باتوجه به لزوم آماده سازی واحد‌ها برای پیک فصل تابستان،  تعمیرات با تمرکز بر رفع محدودیت‌های تولید از اوایل آذرماه آغاز شد.

سلیمی با تشریح شرایط خاص کشور و شیوع بیماری کرونا در ماه‌های اخیر گفت: با محدودیت زمانی تعیین شده ناچار به انجام تعمیرات واحد در اوج بیماری کرونا بودیم که کارکنان سخت کوش نیروگاه با اقدامی جهادی و فداکارانه با توجه به شرایط آب و هوایی گرم و طاقت فرسای استان هرمزگان، این کار را بدون هیچ حادثه‌ای به انجام رساندند که امید آن می‌رود تابستان را بدون خاموشی سپری کنیم.

او هدفگذاری مجموعه را تولید برق مطمئن و پایدار در پیک تابستان و تحقق شعار سال که همان «جهش تولید» است، برشمرد و افزود: در تعمیرات اساسی و دوره‌ای واحد سعی بر آن بوده تا ملاحظات زیست محیطی را در نظر گرفته و با همت و همدلی کارکنان پرتلاش نیروگاه همانند سنوات گذشته موفقیت‌ها را کسب خواهد کرد.

مدیرعامل نیروگاه بندرعباس با اشاره به بومی سازی قطعات گفت: اقدامات بسیار خوبی در زمینه ساخت قطعات انجام شده و مهندسین و متخصصین نیروگاه با مهندسی معکوس بسیاری از تجهیزات را بومی سازی کردند و نیروگاه بندرعباس به واسطه همین مسئله به عنوان نیروگاه پیشرو در ساخت و تولید قطعات داخل نیروگاهی کشور می‌توان نام برد و با وجود پیمانکاران متخصص و متعهد ایرانی مشکلی در تهیه و ساخت قطعات مهم در داخل کشور وجود ندارد.

نیروگاه بندرعباس دارای ۶ واحد تولیدی مشتمل بر چهار واحد بخار و دو واحد گازی به ظرفیت ۱۳۲۰ مگاوات می‌باشد که در حال حاضر همه واحد‌های آن جهت گذر از پیک تابستان در مدار تولید برق هستند و نقش مهمی را در تقویت، تثبیت و پایداری شبکه سراسری برق کشور ایفاء می‌کنند.

منبع خبر:ایسنا

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار