معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا؛

بهبود یافتگان کرونا از اهدای پلاسما استقبال کنند

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا گفت: بهبودیافتگان کرونا از اهدای پلاسما استقبال کنند تا بیماران بدحال روند بهبودی بهتری داشته باشند.

بهبودیافتگان کرونا از اهدای پلاسما استقبال کنندجلیلی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان   با بیان اینکه در حال حاضر با محدودیت پلاسما مواجه هستیم، گفت: امیدوارم بیماران به شکرانه سلامتی خود در این زمینه ما را یاری کنند.

ابراهیم جلیلی با اشاره به بهره‌مندی از روش پلاسما برای درمان بیماران حاد مبتلا به کرونا بیان کرد: تاکنون ۴۴ نفر از بهبودیافتگان بیماری کرونا در همدان پلاسمای خون خود را اهدا کرده‌اند.

او  با اشاره به اینکه برای ۲۹ نفر از بیماران، پلاسما تزریق شده است گفت: در حال حاضر با محدودیت پلاسما مواجه هستیم و درخواست ما این است که بهبودیافتگان از اهدای پلاسما استقبال کنند تا بیماران بدحال روند بهبودی بهتری داشته باشند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا ادامه داد: انتقال خون با بیماران بهبودیافتگان تماس می‌گیرد تا در صورت تمایل پلاسمای خون خود را اهدا کنند که امیدوارم به این امر توجه کنند.

جلیلی اضافه کرد: معمولاً تاکنون برای بیماران بدحال پلاسما تزریق کرده‌ایم که خوشبختانه تاحدودی مؤثر بوده و روند بیماری را کند و بهبودی را سریع کرده است.

او ابراز داشت: بیماران همدانی مبتلا به کووید ۱۹ که قریب به چهار هفته از بهبودی آن‌ها گذشته، به شکرانه سلامت مجدد و کمک به بیماران نیازمند درمان برای اهدای پلاسما به انتقال خون همدان مراجعه کنند.

انتهای پیام/ د 

برچسب ها: همدان ، علوم پزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.