چین خواستار تحقیق از اسپانیا درباره منشا شیوع کرونا شد

چین با اعلام اینکه احتمال دارد اسپانیا یکی از کشورهای منشا شیوع کرونا باشد، خواستار تحقیق سازمان جهانی بهداشت در این باره شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه تلگراف، کارشناسان و مقامات چین خواستار در نظر گرفتن اسپانیا به عنوان یکی از کشورهای منشا احتمالی شیوع ویروس همه‌گیر کرونا شدند و تاکید کردند هرگونه تحقیق درباره شیوع این ویروس کشنده نباید به مرزهای چین محدود شود.

این در حالی است که پیش از این نتایج یک مطالعه جدید تیم تحقیقاتی دانشگاه بارسلونا اسپانیا حاکی از آن است که ردپای ویروس کووید-۱۹ ماه‌ها قبل از گزارش اولین مورد ابتلا به آن در چین، در فاضلاب شهری بارسلونا کشف شده است.

ژنگ گوانگ، متخصص اصلی چین در زمینه بیماری‌های همه‌گیر در گفت‌وگو با روزنامه گلوبال‌تایمز گفت: «تا جایی که این تحقیقات به صورت منصفانه انجام شوند و همه کشورهای مربوطه را شامل شوند اهمیت ندارد که از کدام کشور آغاز می‌شوند.»

وانگ گوانگ‌فا، یکی دیگر از مقام‌های بهداشتی چین در گفت‌وگو با این روزنامه گفت که سازمان جهانی بهداشت باید برای تحقیق در این باره به اسپانیا برود.

سازمان جهانی بهداشت هفته گذشته اعلام کرد قصد دارد برای تحقیق درباره منشا ویروس کرونا هیاتی را به چین اعزام کند و مقامات چینی نیز با این درخواست موافقت کرده است.

به‌رغم آنکه اولین موارد ابتلا به ویروس کرونا در شهر ووهان چین به طور رسمی اعلام شد، اما پیش از این نیز گزارش‌هایی از مشاهده ویروس کرونا در فرانسه، مدت‌ها پیش از ثبت آن در ووهان، منتشر شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار