نظارت‌های مقابله با شیوع ویروس کرونا در استان چهارمحال و بختیاری از امروز شنبه ۱۴ تیر ۹۹ تشدید می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری با اشاره به تشدید نظارت‌های مقابله با شیوع ویروس کرونا در این استان گفت: تیم‌های ویژه بازرسی از امروز شنبه ۱۴ تیر ۹۹ فعالیت خود را آغاز کردند.

او افزود: این تیم‌ها نسبت به نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تمامی صنوف، مراکز ارائه خدمات عمومی و ادارات و دستگاه‌های دولتی سخت گیرانه عمل می‌کنند و چنانچه با تخلفی روبرو شوند، فرآیند تعطیلی و پلمب آن مرکز را وارد مرحله اجرایی می‌کنند.


بیشتر بخوانید


شیرانی اضافه کرد: این تیم‌ها در گام نخست نسبت به تخلفات احتمالی تذکر می‌دهند، اما چنانچه تذکرات بی نتیجه بماند نسبت به تعطیلی محل متخلف اقدام می‌شود.

او ادامه داد: بر اساس مصوبه نشست اخیر ستاد استانی مقابله با کرونا تمامی مدیران دستگاه‌های اجرایی مکلفند تا نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی در نهاد مربوطه نظارت کنند و در این رابطه مسئول هستند.

شیرانی با اشاره به فعال شدن پویش استفاده همگانی از ماسک در استان گفت: از ۱۵ تیر ۹۹ استفاده از ماسک الزامی است و به افرادی که بدون ماسک به ادارات و نهاد‌ها مراجعه کنند، خدماتی ارائه نمی‌شود.

او، روند شیوع ویروس کرونا در استان را همچنان صعودی اعلام کرد و افزود: اگر چه عملکرد استان از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون مطلوب ارزیابی شده و در مقایسه با دیگر استان‌های کشور درگیری کمتری داشته ایم، اما برخی بی توجهی‌ها نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی باعث صعودی شدن شیوع بیماری در استان شده است.

شیرانی اضافه کرد: استفاده از ماسک تا حدود ۹۰ درصد از شیوع ویروس کرونا جلوگیری می‌کند، از همین رو همچنان به مردم استان توصیه می‌شود تا نسبت به استفاده از ماسک اهتمام بیشتری به کار گیرند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار