مدیرکل استاندارد استان کردستان در خصوص مشکلات موجود در آسانسور‌های مسکن مهر بانه توضیحاتی ارائه داد.

ژیلا یزدانی مدیرکل استاندارد کردستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، با اشاره به اینکه استانداردسازی آسانسور مشمول استاندارد اجباری است گفت: زمانیکه برای نصب یک آسانسور قراردادی منعقد می‌شود، دریافت گواهی آسانسور برای شرکت نصاب لازم و ضروری است.

یزدانی افزود: شرکت نصاب قبل از بهره‌برداری از آسانسور الزاما باید تاییدیه‌ی ایمنی آسانسور را دریافت نماید.

مدیرکل استاندارد کردستان با اشاره به آسانسور‌های مسکن مهر بانه عنوان کرد: در خصوص نصب آسانسور در مسکن‌های مهر بانه اداره‌کل استاندارد کردستان پیگیری‌های لازم را با ارسال نامه‌های تذکر و اخطار برای استانداردسازی آسانسور انجام داده است.

او افزود: متأسفانه طبق آخرین اطلاعات داده شده از کارشناسان ما در اداره استاندارد بانه، دو شرکت نصاب آسانسور در فضای مسکن مهر بانه نصب آسانسور را انجام داده اند که یکی از آن‌ها با وجود نصب ۴۰ دستگاه آسانسور هیچگونه پیگیری مبنی بر استانداردسازی و دریافت گواهی ایمنی آسانسور انجام نداده است.

یزدانی خاطر نشان کرد: در مورد شرکت دوم نیز، این شرکت ۱۶ دستگاه آسانسور نصب کرده که خوشبختانه پیگیری‌های لازم را انجام داده و آخرین بازرسی هم در تیر ماه انجام شده است.

او همچنین در پاسخ به این سوال که چرا اداره‌کل استاندارد کردستان در خصوص بازرسی‌ها وارد عمل نمی‌شود، گفت: کار بازرسی با استاندارد است و هیچ فرقی ندارد که خود اداره‌کل آن را انجام دهد یا شرکت‌های بازرسی تایید صلاحیت شده‌ی سازمان ملی استاندارد که زیر نظر این ارگان به فعالیت مشغول هستند، خوشبختانه در این راستا هیچ وقفه‌ای از طرف استاندارد نبوده و به شرکت‌های بازرسی دستور داده شده است تا بازرسی‌های اولیه را انجام داده و نواقص آسانسور‌ها را مورد بررسی قرار دهند.

مدیرکل استاندارد استان کردستان اضافه کرد: متاسفانه در بازرسی اول مشخص شد که همه‌ی آسانسور‌های نصب شده از نظر استاندارد نواقص داشتند و با استاندارد‌های لازم منطبق نبودند در نتیجه از طریق دادستانی شهرستان بانه برای پلمب این دستگاه‌ها پیگیری‌های لازم صورت گرفت.

یزدانی یادآور شد: پیرو بررسی و به منظور رفع مشکلات آسانسور‌های مسکن مهر بانه در دو روز گذشته جلسه‌ای در فرمانداری بانه با حضور نمایندگانی از فرمانداری، دادستانی، استاندارد، شهرداری و راه و شهرسازی برگزار شد که در نهایت به پیمانکاران آخرین مهلت برای استاندارد‌سازی آسانسور‌ها داده شده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.